Rafał Pydych: Mapa dróg krajowych Opolszczyzny ciągle się zmienia

W celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników autostrady A4 GDDKiA rozpoczęła prace przy wymianie barier stalowych na bariery linowe na przejazdach awaryjnych. Dlaczego wybór padł na ten rodzaj barier?

Rafał Pydych: Docelowo GDDKiA planuje wyposażyć wszystkie przejazdy awaryjne w bariery linowe na opolskim odcinku autostrady A4. Zaletą barier linowych jest to,  że można je zdemontować w kilka minut, nie używając do tego dodatkowego sprzętu. Montaż barier linowych ma także na celu skrócenie czasu prowadzenia działań ratowniczych, np. wypuszczenia pojazdów, które utknęły w zatorze na zablokowanym odcinku autostrady. Dodatkową zaletą barier linowych jest wysoki poziom powstrzymywania pojazdów, co wpływa korzystnie na poprawę bezpieczeństwa w obrębie przejazdów awaryjnych.

Demontaż barier stalowych trwa znacznie dłużej i wymaga użycia specjalistycznego sprzętu. Ponadto ustawienie niezależnie od siebie (na zakładkę) barier stalowych i linowych powoduje, że po demontażu barier linowych pozostają bariery stalowe wyposażone w odcinki początkowe z łagodnym sprowadzeniem do ziemi, przez co unika się ewentualnego zagrożenia wbicia się bariery do pojazdu w przypadku najechania na odcinek początkowy. W ubiegłym roku zamontowano bariery linowe  w ramach remontu jezdni południowej autostrady A4 pomiędzy węzłem Krapkowice i węzłem Kędzierzyn-Koźle. W bieżącym roku pojawiły się bariery na odcinku autostrady A4 od węzła Opole Zachód do węzła Opole Południe oraz na odcinku remontowanym od węzła Krapkowice do węzła Kędzierzyn-Koźle.

Jakie są plany oddziału na kolejne lata?

Rafał Pydych: Mapa dróg krajowych Opolszczyzny ciągle się zmienia. Aktualnie na różnych etapach zaawansowania realiz...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.