Projekt trzeciego mostu na Sanie – podpisanie umowy
Most częścią większej inwestycji
Most przez rzekę San będzie częścią nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików – Stalowa Wola. Droga leży w województwie podkarpackim, w powiecie stalowowolskim, w miejscowościach: Stalowa Wola, Brandwica, Rzeczyca Długa (gminy Pysznica i Radomyśl nad Sanem). Nowy odcinek rozpocznie się na istniejącym skrzyżowaniu ulicy Chopina z Trasą Podskarpową w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl w m. Stalowa Wola. Następnie droga przebiegać będzie po istniejącym terenie oraz w nasypie, aż do obwałowań rzeki San, gdzie zacznie się most. Długość dojazdu do mostu od strony Stalowej Woli wynosić będzie ok. 300 m. Most będzie się wznosił nad terenami zalewowymi, rzeką San oraz drogą powiatową nr 2735R. Zakończy się za obwałowaniem rzeki San w m. Brandwica. Dalszy przebieg drogi zostanie wybrany spośród dwóch wariantów:
- przez teren m. Brandwica, w nasypie oraz na poziomie istniejącego terenu, jako zakończenie zaplanowano skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 855 w m. Rzeczyca Długa w gminie Radomyśl nad Sanem; długość dojazdu do mostu od strony Zaklikowa wynosić będzie ok. 2500 m; długośc mostu w tym wariancie będzie wynosić ok. 1800 m, w tym ok. 180 m przęsła nurtowego, a całkowita długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 wraz z mostem – ok. 4,7 km;
- przez teren m. Brandwica, po trasie istniejącego obwałowania rzeki San z zakończeniem na skrzyżowaniu z istniejącą drogą wojewódzką nr 855 w m. Brandwica; długość dojazdu do mostu od strony Zaklikowa wynosić będzie ok. 1500 m, a długość mostu ok. 2000 m, w tym ok. 180 m przęsła nurtowego; całkowita długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej wraz z mostem wynosić będzie ok. 3,8 km.
Oprócz budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 projekt zakłada również przebudowę/bud...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Przekroczenie rzeki San w założonej lokalizacji oraz warunki terenowe wymuszają zastosowanie przęsła nurtowego o znacznej rozpiętości. Będziemy analizować kilka wariantów obiektu różniących się konstrukcją mostu.
Jeden z wariantów to most o przęśle łukowym i układzie siatkowym wieszaków. Jest to konstrukcja umożliwiająca uzyskanie znacznych rozpiętości przy efektywnym wykorzystaniu stali konstrukcyjnej. Dodatkowym atutem takiej konstrukcji jest jej efekt wizualny. TRASAL Sp. z o.o. ma doświadczenie w projektowaniu mostów łukowych, stąd taka propozycja jest naturalna. W tym wariancie estakady dojazdowe planujemy zaprojektować jako konstrukcję sprężoną o przekroju skrzynkowym. Drugim proponowanym wariantem może być konstrukcja ze sprężeniem zewnętrznym typu extradose. Dość popularna ostatnio konstrukcja, dzięki której można uzyskać rozpoznawalny obiekt pod względem estetycznym. Wśród rozpatrywanych propozycji na etapie koncepcji nie powinno na pewno zabraknąć typowych i sprawdzonych rozwiązań obiektu zespolonego stalowo-betonowego.
Myślę, że nowy most może stać się wizytówką miasta i dołożymy starań, by tak się stało.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne
Jakie są największe wyzwania związane z wdrażaniem dekarbonizacji w infrastrukturze drogowej? Janusz Bohatkiewicz: Największymi wyzwaniami są koszty, technologie oraz dostosowanie istniejących procesów i standardów budowlanych. Dekarbonizacja wymaga zmiany podejścia na każdym etapie inwestycji – od projektowania, przez budowę, aż po utrzymanie. ...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie
Podsumowanie Stosowanie domieszek w betonie jest kluczowe dla poprawy jakości i trwałości konstrukcji. Zgodnie z normą PN-EN 934-2, kontrola ich dostaw jest niezbędna w celu zapewnienia wysokiej jakości mieszanki betonowej. Skuteczne wykorzystanie domieszek wymaga odpowiedniego zaprojektowania składu betonu oraz przestrzegania zaleceń producentów. Domieszki zwiększają możliwości projektowe, poprawiają urabialność mieszanki oraz trwałość betonu, a także umożliwiają realizację skomplikowanych k...
Zielone zamówienia. Czy europejski kompas wciąż wskazuje zielony kierunek?
Obieg zamknięty Kryterium obiegu zamkniętego również wpisuje się zarówno w odpowiedzialność biznesową, jak i ekologiczną. Koszty utylizacji produktów w ich końcowym cyklu życia mogą okazać się wysokie zarówno z perspektywy budżetu, jak i środowiska (problematyczne i kosztowne składowanie i recykling). Premiowanie produktów umożliwiających ich przetworzenie w 100% na nowe produkty oraz powstających z materiałów z recyklingu wpływa pozytywnie na środowisko. W przypadku niektórych materiałów, ja...
Zagadnienia wykonywania nasypów i wykopów
Rozdział mas ziemnych Rozdział mas ziemnych to działania projektowe i wykonawcze, które mają na celu wykonanie robót ziemnych przy minimalnych kosztach, z zachowaniem wymaganych projektem terminów i właściwej jakości robót. Dokonuje się tego na podstawie projektu technicznego budowli i obliczenia objętości mas ziemnych. Rozdział mas ziemnych sprowadza się zasadniczo do ustalenia: sposobu wykonywania wykopów i nasypów, ilości mas ziemnych do przemieszczenia oraz tego, w jakich kierunkach i na ...
Analiza wykorzystania instalacji fotowoltaicznych z magazynem energii do zasilania oświetlenia węzła drogowego, cz. I
Analizowany węzeł drogowy Obiektem poddanym analizie jest węzeł drogowy zlokalizowany w północno-wschodniej części kraju w miejscowości Wilkowo (Młynary), gmina Milejewo, powiat elbląski, województwo warmińsko-mazurskie. Węzeł znajduje się w km 394+135 drogi ekspresowej jednojezdniowej S22, lokalizacja: X: 700672,89, Y: 534568,79. Droga obsługuje ruch na odcinku węzeł Elbląg Wschód – Grzechotki (granica państwa) oraz ruch drogi wojewódzkiej nr 509. Na rys. 1 przedstawiono mapę poglądową z lok...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
Wzrastające natężenie ruchu, utrata przepustowości dróg i zmieniające się relacje przewozowe sprawiają, że ograniczenie działań do samego utrzymania infrastruktury staje się niewystarczające. Konieczna jest rozbudowa sieci drogowej obejmująca poszerzenia nawierzchni, budowę dodatkowych pasów ruchu i likwidację skrzyżowań jednopoziomowych. W wielu przypadkach zachodzi potrzeba realizacji nowych tras, szczególnie dróg szybkiego ruchu. Budowa nowych odcinków dróg, obejść miejscowości i przełożeń...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Do produkcji mieszanek kruszywowych stosuje się różnorodne materiały, takie jak kruszywa naturalne, kruszywa łamane, żużle wielkopiecowe oraz ich mieszanki. Nowe regulacje pozwalają również na użycie surowców odpadowych, takich jak żużle hutnicze, łupki górnicze czy materiały z recyklingu, jak kruszywo betonowe i ceramika. Kluczową cechą dobrego kruszywa jest jego odpowiednie uziarnienie i właściwości mechaniczne. Aby uzyskać optymalne zagęszczenie, mieszanki powinny charakteryzować się ciągł...
Kalendarium
Relacje

VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...

I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...

XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...