Problematyka eksploatacyjna rozkładarek mas mineralno-bitumicznych

Rys. 1. Rozkładarka masy mineralno-bitumicznej na podwoziu gąsienicowym [zbiory własne]

Pierwszym elementem omawianego zespołu konstrukcyjnego rozkładarki jest tworząca centralny węzeł konstrukcyjny rama główna. Jej zadaniem jest podtrzymywanie innych podzespołów maszyny, a także zapewnienie im rozmieszczenia. Wykonana jest ona jako konstrukcja spawana, a jej podstawą jest przebiegające wzdłuż całej jej długości koryto, które zostało wykonane z blach sztywnych. Do koryta została przyspawana ściana przednia, dzieląca oraz tylna. Na ścianie przedniej ramy głównej umieszczone zostały rolki pchania pojazdu, które zapewniają optymalne ustawienie samochodu samowyładowczego względem zasobnika mieszanki. W wyniku tego zostaje zapewniona ciągłość przekazywania mieszanki mineralno-bitumicznej do zasobnika rozściełacza. Natomiast na tylnej ścianie zostały zamocowane przenośniki ślimakowe oraz podest, który jest niezbędny, aby zapewnić dostęp do stanowiska operatora [2].

Kolejnym elementem jest zespół napędu drogowych rozkładarek asfaltu. Wszystkie zespoły i organy robocze, które występują w rozściełaczach są napędzane silnikami oraz siłownikami hydraulicznymi i stanowią hydrostatyczny układ napędu. Energia mechaniczna otrzymana z wysokoprężnego silnika spalinowego jest następnie zamieniana na energię ciśnienia oleju hydraulicznego, który zasila poszczególne układy napędowe [2].

Stół roboczy stanowi kolejną część zespołu konstrukcyjnego. Jego zadaniem jest wbudowywa...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.