Reklama

Prefabrykowany żelbetowy most kolejowy w ciągu LKE 59

Rys. 2. Zmodyfikowane posadowienie

Trudność tej budowy nie polegała jednak na ułożeniu jak największej ilości elementów, ale na ich montażu przy zachowaniu ciągłości ruchu pojazdów szynowych. W związku z powyższym prace montażowe zostały podzielone na 2 etapy.

Pierwszy etap (obejmujący poszczególne stadia instalacji 4 prefabrykatów) był bardziej skomplikowany, gdyż prefabrykaty należało umieścić pod konstrukcją odciążającą przy czynnej trakcji elektrycznej.

Kolejność wydarzeń wyglądała następująco:

  • samochody z elementami podjeżdżają w bezpośredni zasięg pracy wcześniej rozstawionych żurawi (fot. 2);
  • każdy element jest unoszony jednocześnie przez 2 żurawie na taką wysokość, aby umożliwić bezpieczne opuszczenie placu przez środek transportowy. Następnie, gdy ciężarówka opuści plac, wykonuje się obrót prefabrykatu poprzez opuszczanie zblocza mniejszego z żurawi, jednocześnie unosząc zblocze żurawia o większym udźwigu;
  • odpięcie prefabrykatu od mniejszego żurawia oraz wstawienie go na podpory. Na fundamencie należy wcześniej rozmieścić stalowe rolki, za pomocą których umieszczany element będzie mógł być z łatwością przesuwany w poziomie (fot. 3);
  • podpięcie do prefabrykatu za pomocą pasów dwóch wciągników i stopniowe wciąganie kolejno każdego z 4 elementów na jego miejsce docelowe (fot. 4).

Drugi etap był podobny, lecz zdecydowanie łatwiejszy. Prace były wykonywane analogicznie jak w ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.