Reklama

Prace na budowie drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku

Na budowie 31-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3, pomiędzy Bolkowem i granicą państwa w Lubawce, trwają prace na wszystkich możliwych frontach. W tunelu układane jest uszczelnienie z geomembrany i wykonywana jest obudowa zasadnicza. Trwają prace przy pozostałych obiektach inżynierskich oraz roboty drogowe.

S3 Bolków - Kamienna Góra, okolice węzła Bolków / fot. Michał Soroko

Budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej, która w przyszłości połączy się z czeską autostradą D11, podzielono na dwa odrębne zadania. Na odcinku Bolków - Kamienna Góra Północ (zad. III) zaawansowanie prac wynosi ok. 54 proc. Natomiast na odcinku Kamienna Góra Północ - Lubawka (granica państwa) (zad. IV) ok. 79 proc.

Bolków - Kamienna Góra Północ 

Na tym odcinku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 16,1 km. Każda jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Powstają tu również dwa dwunawowe tunele drogowe - tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz tunel TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość umowy wynosi ponad 1,5 mld zł.  Po uzyskaniu 21 sierpnia 2020 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca przystąpił do robót przygotowawczych, a następnie branżowych.  

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.