Reklama

Powierzchniowe utrwalenie jako zabieg utrzymaniowy istniejącej nawierzchni

Wyłączenie z ruchu odcinka drogi, nad którym trwają prace

Podczas układania powierzchniowego utrwalenia odcinek drogi powinien być wyłączony z ruchu pojazdów. Ponowne puszczenie ruchu, lecz o ograniczonej prędkości, winno nastąpić po całkowitym rozpadzie emulsji.

Całość zajmuje zwykle od 2 do 6 godzin. Tymczasowa organizacja ruchu, która nie tylko ogranicza szybkość poruszania się pojazdów, ale również zakazuje wyprzedzania na „odświeżonym” odcinku drogi trwa w uzgodnionym czasie – zazwyczaj od tygodnia do miesiąca. Ma ona nie tylko zabezpieczyć pojazdy przed uszkodzeniami, które powodować mogą luźne ziarna kruszywa, ale pomaga również docisnąć kruszywo i finalnie uformować mozaikę kruszywową. Po upływie tymczasowej organizacji ruchu należy sprzątnąć nadmiar kruszywa (tzw. zloty). Do tego celu najlepiej użyć specjalnych odkurzaczy drogowych.

Korzyści powierzchniowego utrwalenia

Powierzchniowe utrwalenie przy zachowaniu odpowiedniego reżimu prac jest łatwą i szybką technologią utrzymaniową dróg, zabezpieczającą oraz poprawiającą jej kondycję i wpływającą na zwiększenie komfortu użytkowania. 

Mimo pewnych niedogodności omawianej technologii emulsyjnej, jakimi są bez wątpienia ograniczenia pogodowe, tymczasowe spowolnienie ruchu czy czasowo „wylatujące” spod kół ziarna kruszywa, to zalety jakie za sobą niesie przemawiają za jej stosowaniem. Oczywiście pod warunkiem poprawnego zaprojektowania i wykonania, z użyciem dobrych jakościowo materiałów.

PU pomaga wydłużyć żywotność istniejącej nawierzchni, ponieważ zabezpiecza ją przed penetracją wody w głąb. W perspektywie dłuższego czasu pozwoli zaoszczędzić p...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.