Reklama

Podwieszona kładka nad rzeką Wartą w Sieradzu po 40 latach eksploatacji

Kładkę podwieszoną nad rzeką Wartą w Sieradzu zaprojektował mgr inż. Zbigniew Hotloś, a wybudowało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych. Uroczyste otwarcie obiektu nastąpiło dnia 2 maja 1979 roku. Most ma pięć przęseł, w tym: najdłuższe przęsło nurtowe o rozpiętości 75,88 m, krótkie przęsło lewobrzeżne o rozpiętości 9,12 m oraz trzy przęsła prawobrzeżne po 19 m rozpiętości teoretycznej. Podstawowe wymiary kładki zostały pokazane na rys. 1 i 2, zaś ogólny widok obiektu z lewego brzegu rzeki Warty przedstawia fot. 1.

Szerokość użytkowa kładki w świetle balustrad wynosi nieco ponad 4,10 m. Dźwigary główne pomostu stanowią belki walcowane dwuteowe IPN550 ułożone w rozstawie osiowym 4,20 m. Ich dolne półki wzmocniono na całej długości nakładkami z blach 22 x 210 mm. Nad filarem lewobrzeżnym zastosowano dodatkowe wzmocnienie dolnych półek trzema nakładkami z blach o grubości 22 mm. Dźwigary podłużne połączone są poprzecznicami głównymi w rozstawie ok. 7,40 m oraz poprzecznicami drugorzędnymi w rozstawie ok. 1,90 m. Poprzecznice główne mają środniki z blach 10 x 525 mm z otworami kołowymi (dla zmniejszenia ciężaru). A także dolne półki z płaskowników 10 x 100 mm, zaś poprzecznice drugorzędne posiadają środniki z blach 12 x 250 mm i dolne półki z płaskowników 12 x 100 mm. Wspólną półkę górną wszystkich poprzecznic stanowi blacha pomostu o grubości 10 mm. Użebrowana podłużnie płaskownikami 12 x 200 mm w rozstawie 400 mm.

Pylon

Wysokość pylonu to 43,50 m, a jego lokalizacja to prawy brzeg rzeki. Posiada on dwie równoległe pionowe gałęzie połączone skrzynkowymi stężeniami w zbliżonych odstępach wynoszących ok. 14 m. Gałęzie składają się z ceowników C300 i blach o grubości 12 mm. Szerokość gałęzi zmienia się wraz z wysokością pylonu – od 700 mm przy pomoście do 325 mm na szczyci...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.