Reklama

Podkarpackie drogi wojewódzkie i ich utrzymanie w aspekcie BRD

Zadania utrzymaniowe

Do podstawowych zadań realizowanych przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie dotyczących bieżącego utrzymania dróg wojewódzkich o łącznej długości 1666 km oraz 363 obiektów mostowych należy zaliczyć: całoroczne remonty cząstkowe nawierzchni jezdni, remonty nawierzchni bitumicznych (odnowy), remonty nawierzchni chodników, koszenie traw, zamiatanie i utrzymanie czystości, wycinkę drzew i krzewów w pasach drogowych, odnowę oznakowania poziomego, utrzymanie i remonty elementów odwodnienia i bezpieczeństwa, aktualizację organizacji ruchu wraz z jej wprowadzaniem w życie w zależności od potrzeb.

Poza ww. działaniami wykonywanymi rokrocznie z różną częstotliwością, w zależności od wielkości środków finansowych zapisanych w budżecie województwa, szczególną uwagę należy zwrócić na  zimowe utrzymanie dróg i chodników. Oczywiście ten element utrzymania jest w dużej mierze zależny od położenia geograficznego województwa podkarpackiego. Pod względem ukształtowania terenu obszar województwa jest podzielony na dwie części, tj. część terenu płaskiego od autostrady A4 na północ oraz część górskiego terenu od drogi krajowej nr 94 na południe.

Trudności utrzymaniowe na terenach południowej części województwa

W ślad za tym podziałem pod kątem logistycznym zdecydowanie trudniej jest właściwie utrzymać nawierzchnie dróg oraz przejezdność na części południowej województwa. Ponadto część ta wymaga większych nakładów finansowych. Średni koszt zimowego utrzymania nawierzchni dróg i chodników oraz zakupu materiałów (sól – ok. 12 tys. ton, piasek – ok. 52 tys. ton, kruszywo łamane 0-4 mm – ok. 6 tys. ton) wynosi łącznie na sezon ok. 12-13 mln zł. Niezmiernie ważną kwestią jest, po pierwsze, rozm...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.