Reklama

PLK budują nowy most nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zdemontowały stary most kolejowy przy przystanku w Nieporęcie, nad Kanałem Żerańskim. W jego miejsce, za 13 mln zł z budżetu własnego spółki, powstaje nowa jednotorowa konstrukcja. Przebudowany most zwiększy warunki do dobrych podróży oraz transportu towarów na odcinku Wieliszew-Radzymin. Po zakończeniu prac, w listopadzie 2022 r., pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły przejechać przez most z większą niż dotychczas prędkością.

PLK budują nowy most nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie

W lipcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przystąpiły do przebudowy stalowego jednotorowego, 40 - metrowego mostu kolejowego nad Kanałem Żerańskim, obok przystanku w Nieporęcie na szlaku Wieliszew-Radzymin (lk10). Nowa przeprawa zwiększy poziom bezpieczeństwa i ułatwi sprawny przejazd pociągów.

Wykonawca zdemontował konstrukcję starego obiektu. Stalową konstrukcję mostu tzw. kratownice przecięto na mniejsze elementy, które usunięto przy pomocy dźwigu. Z przyczółków usunięto elementy, które podpierały stary most. W korycie Kanału Żerańskiego zamontowano tymczasowe podpory, z których w sierpniu wykonawca nasunie nową konstrukcję na wyremontowane podpory. Kolejno będzie ułożony nowy tor.

Obecnie szyny na moście zamontowano ówcześnie do drewnianych podkładów (mostownic), a te bezpośrednio do konstrukcji stalowej mostu. Po przebudowie powstanie warstwa tłucznia, a szyny będą zamontowane do betonowych podkładów. Przyję...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.