Reklama

Piotr Żółtowski: Jak wygląda praca projektanta mostowego?

Osobną kategorią są nasze projekty dużych mostów kolejowych – rewitalizacje mostów przez Wisłę w Sandomierzu, Grudziądzu i Warszawie, przez Bug we Fronołowie czy nowe konstrukcje w Piszu, Ełku, Warce, Ostrowcu Świętokrzyskim. Nie wiem, czy ktoś prowadzi statystykę, ale myślę, że nie pomylę się mocno w stwierdzeniu, że nasz zespół ma jedno z największych w kraju portfolio zrealizowanych zadań w tym segmencie na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Efekty tej pracy to nie tylko odnowione lub zmodernizowane konstrukcje, ale też likwidacja ograniczeń prędkości pociągów.

Jakie kolejne projekty są w planach?

Piotr Żółtowski: Firma, którą prowadzę, zaczynała jako pracownia typowo mostowa. Dziś w naszym zespole mamy cztery branże (mosty, konstrukcje, drogi i architekturę) oraz stałe grono współpracowników – specjalistów od instalacji, środowiska, geologii czy branż kolejowych. Mamy też wewnętrzny dział BIM oraz geodezji. Rozwijamy się w kierunku kompleksowego wielobranżowego projektowania dla inwestycji punktowych – mostów, kładek i tuneli w miastach, węzłów multimodalnych oraz stacji kolejowych.

W fazę realizacji wchodzi modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska, gdzie projektowaliśmy poprawę dostępności dla pasażerów poprzez dobudowę kładek i modernizację podziemnego przejścia dla pieszych. Wymagało to przebudowy wielu urządzeń kolejowych. W fazie projektu jest obecnie stacja Skarżysko-Kamienna, gdzie modernizujemy infrastrukturę pasażerską. To inne wyzwania niż pojedyncze obiekty mostowe, ale tam możemy wykorzystać nasz warsztat pracy tak, by możliwie najlepiej wpasować obiekty inżynierskie w infrastrukturę kolejową. Dodatkowo te zadania są prowadzone w wymagającej formule projektuj i buduj. Krajowy Program Kolejowy zawiera wiele podobnych inwestycji i ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.