Oświetlenie przejść dla pieszych

Oprawy powinny mieć: szczelność minimum IP65, klosz szklany, obudowę aluminiową bez wyraźnych radiatorów pomalowaną w sposób zabezpieczający przed wpływem zagrożeń chemicznych oraz zabezpieczenie przed przepięciami powyżej 10 kV. Przy zastosowaniu opraw LED wersje do oświetlenia przejść dla pieszych różnią się zazwyczaj tylko stosowanym układem optycznym – można więc wybrać oprawy ozdobne, nie ma potrzeby kompromisu i stosowania opraw w kształcie ulicznym w centrach miast.

Wytyczne nie zalecają stosowania oświetlenia adaptacyjnego przejścia dla pieszych opartego na detekcji obecności pieszego w strefie przejścia. Wynika to z braku odpowiednich badań oraz ze standardów niezawodności i czułości detekcji. Oznacza to, że wszelkich rozwiązań polegających na rozjaśnianiu przejścia, załączaniu dodatkowych punktów świetlnych w drodze, znakach itp. w momencie detekcji pieszego nie powinno się stosować.

Założenie oszczędności energii elektrycznej jako priorytetu przy oświetleniu przejścia dla pieszych jest błędem, najważniejsze jest podniesienie bezpieczeństwa przy uzasadnionych technicznie kosztach eksploatacji. Jest to podejście zupełnie odmienne od modernizacji oświetlenia ulicznego i wymusza inny sposób myślenia. Warto to podkreślić – doświetlenie przejść dla pieszych ma na celu podniesienie bezpieczeństwa, zastosowanie efektywnych ekonomicznie, nowoczesnych opraw nie jest celem, a środkiem do osiągnięcia celu. 

Oszczędzanie energii

Możliwe jest oszczędzanie energii poprzez zmniejszenie poziomu oświetlenia przejścia w połączeniu ze zmniejszeniem poziomu oświetlenia ulicy. Oznacza to, że zastosowanie centralnego systemu sterowania jest jak najbardziej zgodne z Wytycznymi. Przy okazji możliwe jest spełnienie inny...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.