Reklama

Omówienie ochronnych barier drogowych- stalowe, linowe i betonowe

Kryterium dotyczące usytuowania barier drogowych


W przypadku kryterium dotyczącego usytuowania drogowych barier ochronnych dzieli się je na: skrajne, dzielące (fot. 1 i 2) i osłonowe. Bariery skrajne umieszcza się przy zewnętrznej krawędzi jezdni lub obiektu i uniemożliwiają one wypadnięcie pojazdu poza element ochronny. Do zadań barier osłonowych należy ochrona przed najechaniem pojazdu na obiekt. Bariery dzielące umieszcza się na pasie rozdzielającym jezdnie, zapobiegają one przejeżdżaniu pojazdów na przeciwległe pasy ruchu. Bariery skrajne i osłonowe wykonuje się jako jednostronne. Z kolei bariery dzielące przystosowane są do uderzeń pojazdów z obu stron (bariery dwustronne). Ze względu na obszar stosowania wyróżnia się bariery drogowe oraz mostowe. Mostowe bariery ochronne stosuje się, aby uniemożliwić wyjechanie pojazdu poza krawędź obiektu mostowego. Stosuje się je także w celu rozdzielenia ruchu samochodowego od ruchu pieszych. Jeśli chodzi o podatność barier drogowych, to klasyfikuje się je w trzech grupach, jako: podatne, o ograniczonej podatności i sztywne. Odkształcenie barier podatnych w czasie uderzenia może wynosić nawet około 2 m, natomiast barier o ograniczonej podatności – niespełna 1 m, a odkształcenie barier sztywnych jest bliskie zeru [5].

Rys. 1. Klasyfikacja podziału ochronnych barier drogowych. Opracowanie własne

Stalowe bariery ochronne

Zasadniczo dr...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.