Reklama

Nowy węzeł w Wieliczce – ruszają kluczowe prace na DK94

W przyszły piątek (27 czerwca) około południa wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na terenie budowy nowej estakady. Na DK94 na odcinku 100 m w okolicy mostu na Serafie zostaną zawężone pasy ruchu i wprowadzone ograniczenie prędkości do 50 km/h. Będzie to związane z rozpoczęciem rozbiórki tego mostu. Zwężona zostanie również część ul. Krakowskiej (wjazd do Wieliczki od strony Krakowa).

fot. GDDKiA

Rozpocznie się również budowa tymczasowego połączenia między ul. Kościuszki (odcinek między Rondem Wieliczan a DK94) a drogą krajową nr 94, które na czas budowy przejmie ruch ze „starej czwórki”. Na ul. Kościuszki przed skrzyżowaniem z DK94 kierowcy będą mieć do dyspozycji dwa pasy – lewy do skrętu na Kraków i prawy, z którego będzie można pojechać na Kraków (lewo) lub Tarnów (prawo).

Bezpieczny wjazd do Wieliczki 

Nowy, bezkolizyjny węzeł powstanie w miejscu skrzyżowania DK94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną – tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan. Dziś są tam światła, które ograniczają przepustowość ruchu i przyczyniają się do powstawania korków. Budowa nowego układu drogowego pozwoli na likwidację sygnalizacji świetlnej, a to udrożni ruch na DK94 i wjeździe do Wieliczki. 

Nowy węzeł pozwoli na bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Droga krajowa zostanie poprowadzona estakadą o długości ok. 70 m. Pod nią powstanie rondo, z którego będzie można wjechać na drogę w kierunku Krakowa lub Tarnowa. Będzie też można na nie zjechać, jadąc od strony Bochni. Wjazd z Krakowa będzie prowadził, podobnie jak dziś, ul. Krakowską do ronda Wieliczan.    

Według Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021 ul. Krakowską przejeżdżają codziennie prawie 22 tysiące pojazdów. 

Planowany termin zakończenia prac to IV kwartał 2027 r. 

Wspólne przedsięwzięcie 

Inwestycja realizowana jest w ramach trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim. Za dokumentację projektową oraz niezbędne uzgodnienia (decyzja środowiskowa, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej czy wykup gruntów) odpowiadał samorząd. GDDKiA odpowiada za budowę i finansuje większość jej kosztów. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Nocne utrudnienia na S52 – zamknięty tunel

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.