Reklama

Nowy most w pilskim Nadleśnictwie Kalisz Pomorski

Nowy most w pilskim Nadleśnictwie Kalisz Pomorski powstał w miejscu starej, drewnianej przeprawy, która została zbudowana przez Lasy Państwowe w latach 80. ubiegłego wieku.

Wykonawcom przeprawy zależało na tym, by była lekka, wytrzymała i zbudowana z ekologicznych materiałów. Dlatego nowoczesny most w niemal 90% został zbudowany z materiałów naturalnych, tzn. z drewna, kamienia i kruszywa. Wykorzystano także blachę falistą współpracującą z gruntem zasypowym, dzięki czemu do niezbędnego minimum ograniczono ingerencję w środowisko. Parametry mostu zostały dobrane w sposób zapewniający dostateczną przepustowość dla wód wezbraniowych. Jak również zmniejszających ryzyko zatamowania przepływu przez rumosz drzewny.

Inwestycja została zrealizowana w oparciu o zarządzenie nr 58 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych. Dotyczące realizacji w LP z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym wspólnych przedsięwzięć drogowych mających związek z gospodarką leśną. Nowa przeprawa umożliwia przekierowanie części transportu drewna na osi Kalisz Pomorski – Mirosławiec oraz Kalisz Pomorski – Tuczno. Wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 10, znacznie skróci czas i odległość transportu. Koszt inwestycji wyniósł 1 mln 228 tys. zł, z czego ponad 975 tys. zł stanowił udział funduszu leśnego.

Źródło: lasy.gov.pl

<...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.