„Nasuwka” na kolejnej estakadzie powstającej na S19
Budowa estakady w liczbach
Aktualnie na obiekcie ES-7 wykonano wszystkie podpory pośrednie oraz podpory skrajne w zakresie I etapu do poziomu ław podłożyskowych.
Do wykonania podpór wykorzystano :
- stal zbrojeniową w ilości 534 Mg (ton),
- beton mostowy C30/37 w ilości 1640 m3 na oczepy pali (fundamenty),
- beton mostowy C35/45 w ilości około 1650 m3 na filary, przyczółki i skrzydła (podpory).
Podpory posadowiono pośrednio na 334 szt. pali Franki NG średnicy 610 mm o długościach od 14,5 do 22 m. Do ich wykonania zużyto 144 t stali zbrojeniowej oraz 1860 m3 betonu C30/37.
Do wykonania konstrukcji ustrojów nośnych będą potrzebne:
- stal zbrojeniowa w ilości około 1265 t,
- beton mostowy wysokiej wytrzymałości C50/60 w ilości około 6620 m3 . Do jego dostarczenia potrzebnych będzie ok. 700 betonowozów,
- stal sprężająca w postaci siedmiodrutowych lin stalowych wysokiej wytrzymałości w ilości około 365
źródło i fot.: GDDKiA
Przeczytaj również: Otwarcie kładki nad torem w Lubartowie
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Grzegorz Soszyński: Razem możemy kreować przyszłość budownictwa mostowego
Grzegorz Soszyński, prezes zarządu Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o., z okazji 25-lecia działalności firmy w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” opowiada o kluczowych zmianach w polskim budownictwie mostowym, wyzwaniach związanych z budową firmy od podstaw oraz projektach, które stały się powodem do dumy. Wspomina także o wartości współpracy ...