Reklama

Modernizacja drogi wojewódzkiej w gminie Pakość na finiszu

Kończy się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 255 pomiędzy Pakością i Jankowem w powiecie inowrocławskim. Kompleksowa modernizacja pozwoliła poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Inwestycja okazała się dużym wyzwaniem dla wykonawców ze względu na szereg prac dodatkowych i badania archeologiczne.

Rozbudowa DW 255 na odcinku o długości 2,215 km objęła kompleksową rozbudowę pasa drogowego, m.in.: wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni, przebudowę skrzyżowań i zjazdów, budowę zatok postojowych, budowę parkingów, poboczy, remont obiektów inżynierskich, budowę kanalizacji deszczowej, rozbudowę i budowę nowego oświetlenia, wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego, montaż elementów infrastruktury telekomunikacyjnej oraz przebudowę sieci energetycznej.

Wzdłuż całego odcinka zostały wykonane nowe ciągi piesze i rowerowe. Dzięki temu mieszkańcy zyskali bezpieczny trakt prowadzący między innymi w kierunku terenów rekreacyjnych i plaży gminnej nad Jeziorem Pakoskim. Na skrzyżowaniu z drogą na tamę wybudowano czterowlotowe rondo.

Dużo dodatkowych prac

Podczas realizacji inwestycji uporządkowano wiele niezinwentaryzowanych wcześniej elementów infrastruktury podziemnej. Zaistniała konieczność wykonania ratowniczych badań archeologicznych, wskutek których odkryto zabytkowy korytarz podziemny, średniowieczne umocnienie brzegu starego koryta rzeki Noteci czy też kilka szkieletów dziecięcych.

Celami szczegółowymi inwestycji były:

  • zapewnienie obsługi ruchu pojazdów samochodowych, rowerzystów i ruchu pieszych na przedmiotowym odcinku drogi,
  • usprawni...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Przemysław Dąbrowski, Dyrektor ZDW w Bydgoszczy

Droga była wykonywana z użyciem technologi BBTM – betonu asfaltowego do bardzo cienkich warstw, ponieważ jednym z założeń przebudowy była redukcja hałasu. O takie rozwiązanie wielokrotnie apelowali mieszkańcy Pakości oraz przedstawiciele gminy. Dodatkowo uzyskaliśmy bardzo dobre parametry związane z rozwiniętą teksturą nawierzchni, co poprawia bezpieczeństwo i zdolność odprowadzania wody z powierzchni jezdni. Wzdłuż krawężników zastosowaliśmy nowoczesne odwodnienie liniowe. O skali trudności tego zadania dużo mówią koszty. Chociaż to odcinek liczący nieco ponad 2 kilometry, musieliśmy na ten cel zabezpieczyć łącznie ponad 17 mln zł.

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.