Reklama

Młoty spalinowe stosowane do robót geotechnicznych

Młoty i wyciągarki pali

Młoty

Młoty to urządzenia do bezpośredniego wbijania pali, wielkością charakterystyczną młota jest masa całkowita, a w odniesieniu do młotów mechanicznych – masa i skok części uderzającej oraz częstotliwość uderzeń. W zależności od rodzaju napędu rozróżnia się młoty wolnospadowe (zwykłe) i mechaniczne [1].

Młoty wolnospadowe

Młoty wolnospadowe to najczęściej bloki żeliwne o przekroju kołowym, z zaczepem na linę oraz odpowiednimi występami do prowadzenia młota w prowadnicy kafara.

Młot jest podnoszony za pomocą liny napędzanej wciągarką ręczną lub mechaniczną. Masa młota podnoszonego z zastosowaniem napędu ręcznego wynosi do 1 tony, a młota podnoszonego mechaniczne – do 5 ton. Liczba uderzeń wynosi 3-20 na minutę [1].

Młoty mechaniczne – będące połączeniem młota zwykłego (wolnospadowego) oraz silnika napędzającego ten młot bezpośrednio lub pośrednio – dzieli się na [1]:

  • parowo-powietrzne,
  • spalinowe,
  • wibracyjne,
  • wibracyjno-uderzeniowe.

Schematy tych młotów przedstawiono na rys. 1.

Młoty parowo-powietrzne

Młoty parowo-powietrzne, w których czynnikiem roboczym jest para lub sprężone powietrze, mogą być:

  • jednostronnego działania (rys. 1a),
  • dwustronnego działania (rys. 1b),

W młotach jednostronnego działania czynnik roboc...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.