Reklama

Maszyny i urządzenia do pozimowych napraw nawierzchni drogowych

Recykler w zależności od rozwiązania konstrukcyjnego może pracować w dwóch trybach. Przerób zerwanej nawierzchni asfaltowej odbywa się w trybie przerywanym oraz w trybie ciągłym.

Przerób zerwanej nawierzchni asfaltowej w trybie przerywanym polega na zasypywaniu przez kosz zasypowy recyklera fragmentów zerwanej lub sfrezowanej nawierzchni asfaltowej, podgrzaniu jej do temperatury 160-180°C i wyładunku przez wysyp bębna w tylnej części recyklera. Po osiągnięciu żądanej temperatury gotowa masa wysypywana jest bezpośrednio do taczki lub do przygotowanego ubytku w jezdni. Dozowanie masy asfaltowej odbywa się przez uchylenie zasuwy i sterowanie obrotami za pomocą dźwigni rozdzielacza hydraulicznego. Po opróżnieniu bębna cykl pracy należy powtórzyć.

Wydajność przerobu zerwanej nawierzchni asfaltowej można zwiększyć, wykorzystując recykler podczas pracy w cyklu ciągłym. Zasada działania polega na zasypywaniu recyklera zerwaną lub sfrezowaną nawierzchnią asfaltową, następnie podgrzaniu jej do temperatury 160-180°C, a następnie stopniowym opróżnianiu bębna i uzupełnianiu wysypywanej gotowej masy asfaltowej świeżym, wcześniej przygotowanym, zerwanym urobkiem asfaltowym.

Do podgrzewania wsadu recyklera stosuje się zazwyczaj palnik o określonej mocy; palnik ten zwykle zasilany jest olejem opałowym, rzadziej gazem typu propan-butan. Praca palnika jest regulowana termoregulatorem. Palnik powinien być zabezpieczony przed pompowaniem paliwa do bębna recyklera w przypadku zgaśnięcia płonienia oraz mieć możliwość zmiany mocy w zależności od potrzeb.

Recyklery stacjonarne są napędzane silnikiem elektrycznym lub spalinowym o określonej mocy, a napęd bębna z zerwaną nawierzchnią asfaltową realizowany jest hydraulicznie. Prądnica zasilająca układ ster...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Jakie są główne cele Zespołu ds. Mostowych Obiektów Zabytkowych i jakie działania planuje podjąć w pierwszej kolejności? W jaki sposób Zespół zamierza popularyzować wiedzę o wartości historycznej i inżynieryjnej mostów zabytkowych wśród społeczeństwa? Arkadiusz Madaj: Podstawowym celem zespołu jest, mówiąc potocznym językiem, „uporządkowanie” sp...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.