Reklama

Logistyka transportu samochodowego elementów tarczy TBM – aspekty mostowe

W § 10.2 Rozporządzenie określa warunki, jakie powinny spełniać siły wewnętrzne i naprężenia w elementach konstrukcji niosącej obiektów mostowych, aby przejazd pojazdów nienormatywnych nie powodował ich nadmiernego wytężenia, tj.:

„1) w konstrukcji niosącej przęseł nie powstają siły wewnętrzne większe od wywołanych charakterystycznym obciążeniem przyjętym do projektowania obiektu zwiększonym o 30%
lub
2) w wyniku analizy sił wewnętrznych i naprężeń:
a) w stali konstrukcyjnej i zbrojeniowej – naprężenia główne nie przekraczają 2/3 wytrzymałości charakterystycznej stali,
b) w betonie zbrojonym i sprężonym – naprężenia główne nie przekraczają 2/3 wytrzymałości charakterystycznej betonu na ściskanie,
c) w betonie sprężonym – naprężenia rozciągające nie przekraczają wytrzymałości charakterystycznej betonu na rozciąganie,
d) w stali sprężającej – naprężenia trwałe nie przekraczają 1/2 wytrzymałości charakterystycznej stali”.

Sprawdzenie wytężenia konstrukcji niosącej z uwagi na wartości sił wewnętrznych sprowadza się w praktyce do obliczenia i porównania sił wewnętrznych wywołanych wyłącznie taborem samochodowym, z jednej strony projektowym (zależnym od klasy obciążenia mostu, z uwzględnieniem współczynnika dynamicznego), z drugiej strony rzeczywistym pojazdem nienormatywnym z ładunkiem. W przypadku pojazdu nienormatywnego poruszającego się z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h w obliczeniach sił wewnętrznych można pominąć wpływ współczynnika dynamicznego. Jeżeli w wyniku analizy sił wewnętrznych w konstrukcji niosącej okazuje się, że siły wewnętrzne generowane przez pojazd nienormatywny przekraczają o ponad 30% wartości sił wywołanych obciążeniem projektowym, niezbędna jest pogłębiona analiza wytężen...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.