Lidia Markowska: W 2021 r. czeka nas dużo pracy

Tunel TS32 o długości ok. 320 m będzie wykonany metodą odkrywkową. Drążenie metodą otwartego wykopu, tj. CUT & COVER, oznacza, że w pierwszym etapie robót będzie wykonany wykop i usunięcie ok. 220 000 m3 gruntu oraz skały do poziomu fundamentów tunelu. Następnie wykonana zostanie żelbetowa konstrukcja tunelu o długości 320 m. Po zakończeniu tego etapu konstrukcja tunelu zostanie zasypana warstwą gruntu o grubości do 12 m. Kolejnym krokiem będzie wykonanie wszelkich instalacji służących bezpieczeństwu, takich jak: oświetlenie, wentylacja czy sieć hydrantowa.

Na początku października 2020 r. pojawiła się na placu budowy pierwsza wiertnica tunelowa. Jak aktualnie wygląda postęp prac?

Lidia Markowska: Na początku października 2020 r. pojawiła się na placu budowy pierwsza wiertnica tunelowa, czyli Jumbo Drill. Drążenie tunelu będzie odbywało się przy użyciu czterech takich maszyn, po jednej na każdą nawę tunelu. Proces drążenia naw potrwa ok. 15 miesięcy. Jumbo Drill wyposażony jest w dwa ramiona z organem wiercącym oraz jedno ramię z koszem dla pracowników. Będzie on używany do wiercenia otworów: strzałowych, pod kotwy skalne oraz drenażowych o długości nawet 24 m. Maszyna posiada najnowsze technologie stosowane w tunelach w Europie. Może być zaprogramowana przed rozpoczęciem wiercenia, tak aby na podstawie punktów geodezyjnych określić swoją pozycję w tunelu i samodzielnie wykonać wiercenie w jak najbardziej efektywny sposób, według założonego projektu. W połowie stycznia br. na budowie znajdowały się trzy jednostki Jumbo Drill.

Na odcinku od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ do końca grudnia 2020 r. wykonano odhumusowanie w ilości ok. 205 tys. m3, zrealizowano ok. 157 tys. m3 nasypów i ponad 100 tys. m3

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.