Reklama

Łąki kwietne w pasie zieleni

DPU_1_23_w_strone_eko_LAKI_KWIETNE_W_PASIE_ZIELENI_TABELA

Niezmiernie ważnym czynnikiem jest aspekt ekonomiczny, że łąki kwietne są tańsze. Do tej pory trawniki wokół autostrad w standardach utrzymania trzeba było kosić 3-4 razy w ciągu roku [11], co generowało setki mln zł rocznie kosztów utrzymania dróg przez GDDKiA i autostrady prywatne. Łąki kwietne wystarczy kosić minimum raz w roku późnym latem, co ułatwia obsiew wykształconych nasion, lub nawet zaniechać koszenia, czego skutkiem będzie powstanie naturalnej łąki kwietnej.

Mieszanki traw, dobry wybór

DPU_1_23_w_strone_eko_LAKI_KWIETNE_W_PASIE_ZIELENI_TAB_1Tab. 1. Mieszanki nasion traw dostępne na rynku nasiennym i polecane przez niektóre firmy nasienne w latach 2004-2010 stosowane w pasach zieleni dróg i autostrad. Źródło: strony internetowe i materiały promocyjne niektórych producentów mieszanek nasion traw (2004-2010) [17]

Badania prowadzone wzdłuż autostrady A2 wskazują, że zastosowane mieszanki nasion traw po kilku latach od zasiania zmieniają swój skład gatunkowy w kierunku muraw świeżych i suchych. Pojawia się także roślinność ubogich siedlisk segetalnych i ruderalnych typowych dla silni...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.