Jest wiadukt w Tłuszczu na torach Rail Baltica

Kierowcy w Tłuszczu już korzystają z bezkolizyjnego skrzyżowania nad linią Warszawa – Białystok. Wiadukt zwiększył bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawił komunikację w mieście. To jeden z 12 obiektów na trasie Rail Baltica w woj. mazowieckim, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują za prawie 300 mln zł netto. Inwestycja jest dofinansowana z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

jest-wiadukt-w-tluszczuna-torach-rail-baltica

Wiadukt drogowy w Tłuszczu nad linią kolejową Warszawa – Białystok zastąpił przejazd w poziomie szyn na ul. Wiejskiej. Zwiększyło się bezpieczeństwo przewozów kolejowych. Bezpieczniejszy i sprawniejszy jest ruch drogowy. Inwestycja warta jest ponad 35 mln zł.

Nad torami dwustumetrowym wiaduktem poprowadzona jest droga wojewódzka nr 634, łącząca m.in. Warszawę z Tłuszczem. Obok jezdni jest chodnik i ścieżka rowerowa. Dostęp ułatwiają pochylnie i winda. Jest oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących. Inwestycja zapewnia lepsze warunki w ruchu drogowym. Na ponadkilometrowym odcinku przebudowano ulice i dojazdy. Są dwa ronda.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” to budowa łącznie 12 obiektów. Od listopada kierowcy korzystają z wiaduktu nad torami w Mokrej Wsi. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają też dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Wykonawcy kontynuują roboty na budowie tunelu w Zielonce oraz przy przejściu podziemnym w Toporze. W Kobyłce powstają dwa bezkolizyjne skrzyżowania.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto

źródło i fot.: PKP PLK

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.