Reklama

GDDKiA podpisała umowę na przebudowę mostu w Krośnie Odrzańskim na DK29

Przedmiotem umowy jest rozbiórka mostu drogowego nad rowem melioracyjnym i budowa nowego. Zadanie zostanie wykonane przez firmę Budimex. Umowa opiewa na kwotę ponad 3,5 mln zł. Czas na realizację wynosi osiem miesięcy.

GDDKiA podpisała umowę na przebudowę mostu w Krośnie Odrzańskim na DK29

Przedmiot umowy

Inwestycja przewiduje całkowitą rozbiórkę istniejącego mostu w ciągu DK29 i budowę nowego w innej lokalizacji. Powstanie on nieco dalej od skrzyżowania, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wykonana zostanie również przebudowa dojazdów do mostu, związana z koniecznością połączenia się z istniejącą drogą i odtworzenia nawierzchni po rozbiórce mostu. Inwestycja obejmie także przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu – teletechnicznej i wodociągowej – oraz budowę kanału technologicznego i elementów odwodnienia drogi.

Na realizację prac wykonawca ma osiem miesięcy od momentu podpisania umowy z wyłączeniem okresu zimowego (od 16 grudnia do 15 marca).

Szczegółowy zakres zadania

W ramach podpisanej umowy wykonawca zobowiązał się wykonać:

  • wycinkę kolidujących drzew,
  • rozbiórkę całego istniejącego mostu betonowego,
  • przełożenie sieci wodociągowej,
  • tymczasową przekładkę sieci teletechnicznej,
  • budowę nowego mostu: wykonanie wykopu wraz z odwodnieniem, pali i oczepów pali, przyczółków ze skrzydełkami, montaż prefabrykowanych belek ustroju nośnego, a następnie wykonanie nadbetonu uciąglającego na belkach prefabrykowanych,
  • budowę prefabrykowanych murków oporowych na zewnętrznej krawędzi ścieżki pieszo-rowerowej,
  • nasypy i zasypki przyczółków,
  • studnie osadnikowe pod wpusty uliczne z wylotem,
  • docelowe przełożenia sieci teletechnicznej,
  • kanał technologiczny,
  • konstrukcje i warstwy nawierzchni jezdni i chodników na drodze i moście, montaż krawężników, barier i balustrad,
  • umocnienia rowu melioracyjnego oraz skarp nasypu drogowego, humusowanie z obsianiem pozostałych skarp.

źródło: GDDKiA
fot.: iStock

przeczytaj również: Symulacja wypadku oraz akcji służb ratowniczych na przejeździe kolejowo-drogowym online

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.