Reklama

Ekologiczne uwarunkowania projektowania dróg szybkiego ruchu w Polsce

Z przejściami dla zwierząt wiąże się również sprawa koordynacji między lokalizacjami projektowanego oświetlenia drogowego i lokalizacjami przejść dla zwierząt, gdyż światło latarń drogowych odstrasza zwierzęta i nie korzystają one z oświetlonych przejść dla zwierząt. Oznacza to, że np. w rejonie węzłów drogowych, oświetlanych standardowo ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie powinno być przejść dla zwierząt, albo odwrotnie: jeśli przejście wpisane do DŚU znajduje się za blisko węzła, to ze względu na jego oświetlenie trzeba przesunąć węzeł dalej od przejścia.

Tab. 1. Lokalne i regionalne wydłużenia przesądzonych tras DSR w PBDK

Masowe środki ochrony przeciwhałasowej

Ekrany akustyczne są obecnie masowo stosowane w celu ochrony okolicznej zabudowy przed hałasem drogowym, który w przypadku DSR zawsze przekracza normy. Są stosunkowo tanie, zajmują mało miejsca w pasie drogowym i są skuteczne w przypadku niskiej zabudowy, przy czym ich niezbędną wysokość ustala się w specjalistycznych analizach akustycznych.

W przypadku wysokiej zabudowy jedynymi skutecznymi środkami przeciw hałasowi są tunel drogowy (taki jak np. na warszawskim Ursynowie przy drodze S2) albo przekrycie przeciwhałasowe (takie jak nad drogą S8 Trasą Toruńską w Warszawie), przy czym skuteczność tunelu jest absolutna (żaden hałas nie opuszcza wnętrza długiego tunelu), a przekrycie ma skuteczność niższą, ograniczoną (z powodu ucieczki hałasu przez otwory wentylacyjne na wierzchu konstr...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Czy Zespół zamierza integrować współpracę między konstruktorami, projektantami, wykonawcami a służbami konserwatorskimi? Arkadiusz Madaj: Jednym z istotnych elementów planowanego działania zespołu jest właśnie integrowanie działań wszystkich instytucji i osób, które zajmują się obiektami historycznymi, w tym uznanymi za zabytkowe, tj. wpisanymi ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.