Reklama

Badania nieniszczące – diagnostyka dźwigara kablobetonowego

Diagnostyczna ocena dźwigarów obiektu mostowego

W celu oceny diagnostycznej dźwigarów obiektu mostowego metodą georadarową wykorzystano dwa urządzenia. Pierwszym urządzeniem był georadar Aladdin firmy IDS (fot. 1). W skład zestawu wchodzą: komputer przenośny, okablowanie, jednostka sterująca oraz ekranowana antena bipolarna, o częstotliwości środkowej 2 GHz. Wybór częstotliwości pracy anteny ma znaczący wpływ na wynik pomiarów. Im większa częstotliwość, tym mniejsza głębokość penetracji fali elektromagnetycznej, ale jednocześnie wyższa rozdzielczość pomiarów. Antena 2 GHz jest anteną dedykowaną do badań konstrukcji żelbetowych, z możliwością inspekcji do głębokości ok. 1 m.

Drugim urządzeniem wykorzystanym do badań diagnostycznych był skaner georadarowy HILTI X-SCAN PS 1000 (fot. 2), który umożliwia skanowanie dużych powierzchni i lokalizowanie elementów zbrojeniowych w podłożu betonowym. Za pomocą urządzenia można wykryć inkluzje do głębokości ok. 30-40 cm, a następnie zwizualizować je w 2D lub 3D.

Rys. 1. Widok dźwigarów poddanych badaniom diagnostycznym wraz z zaznaczeniem pól
badawczych (P1 do P6)
Rys. 2. Widok dźwigarów poddanyc...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.