Reklama

Autostradowa nawierzchnia betonowa o niskim śladzie węglowym

Artykuł omawia innowacyjne podejście do konstrukcji nawierzchni betonowej na przykładzie realizacji autostrady A2 Warszawa – Kukuryki na odcinku obwodnica Siedlec – węzeł „Cicibór” (z węzłem), odcinek VI od km ok. 561+440 do km ok. 580+190 z węzłem „Borki” o długości ok. 18,750 km, gdzie po raz pierwszy w Polsce wykorzystano cement JASNY CEM II/B-S 42,5 R-NA.

Beton jest drugim po wodzie najczęściej stosowanym materiałem na świecie. To nie jego emisyjność, a skala zastosowania powoduje, że dzisiaj odpowiada za 8-10% antropogenicznej emisji CO2, dlatego nawet najmniejsze podjęte działania przekładają się na duże liczby. Branża cementowo-betonowa podąża drogą do neutralności emisyjnej. Liczne działania podejmowane są w wielu obszarach, począwszy od działań na etapie produkcji klinkieru, skończywszy na działaniach związanych z konstrukcją budowlaną i jej ewentualną rozbiórką czy recyklingiem, mających na celu obniżenie śladu węglowego w całym łańcuchu wartości.

MAU_3_24_Krzysztof_Zadrozny_NAWIERZCHNIA_BETONOWA_NISKI_SLAD_WEGLOWY_RYS_1Rys. 1. Udział w śladzie węglowym betonu warstwy GWB poszczególnych składników dla CEM I 42,5 R
MAU_3_24_Krzysztof_Zadrozny_NAWIERZCHNIA_BETONOWA_NISKI_SLAD_WEGL...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.