400 inwestycji już zgłosiło się do 28. edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.
Wszystkie obiekty warto zobaczyć na www.modernizacjaroku.org.pl. Zakończyłeś budowę i nie boisz się pokazać jej światu to zgłoś do Konkursu.

4 kwietnia 2024 roku, o godzinie 12:00 startuje głosowanie internetowe Ogólnopolskiego Konkursu Otwartego „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”, więc nie zwlekaj ze zgłoszeniem obiektu.
Miasta, gminy, wsie, prywatni inwestorzy, firmy budowlane, architekci, producenci mogą zostać uczestnikiem plebiscytu na najbardziej popularną inwestycję w Polsce, wystarczy zgłosić wybudowany nowy budynek, czy modernizację do Konkursu. Stworzona prezentacja startującego w głosowaniu obiektu wraz z jego promocją jest bezpłatną reklamę o wartości 5000 zł !!! i szansą na uzyskanie nominacji do Finału. Głosowanie to najlepszy środek na popularyzację inwestycji i jego twórców. Obiekty rywalizują w klasyfikacji ogólnej oraz wojewódzkiej promując region. Ponad 400 samorządowych i prywatnych realizacji oczekuje już na głosy mieszkańców !!!
Na głosujących czekają zaproszenia na uroczystość ogłoszenia wyników i wręczenia nagród na Zamku Królewskim w Warszawie, któremu towarzyszy koncert znanego w Polsce i na świecie Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny.
Głosy można oddawać raz dziennie. Zapraszamy do aktywnego wspierania ulubionych inwestycji na www.modernizacjaroku.org.pl .
Statuetka i Tytuł „Modernizacja Roku”, „Budowa XXI w.” to niezwykle cenne wyróżnienia, od dwudziestu ośmiu lat walczą o nie inwestorzy, wykonawcy, autorzy projektów najlepszych inwestycji budowlanych w Polsce. Nagrody przyznaje Jury w skład którego wchodzą przedstawiciele 11 Politechnik, ministerstw, największych izb budowalnych i architektonicznych. Głosowanie internetowe jest formą promocji i nie ma wpływu na merytoryczną ocenę Jury i przyznanie nagród w Konkursie.
Do końca lutego tego roku zgłosiło się już 400 realizacji, a czekamy na kolejne. Coraz więcej pretendentów do nagrody zdaje sobie sprawę, że naprawdę warto szczycić się swoimi sukcesami – i to nie tylko w dużej skali, na potężnych obiektach, ale również tymi mniejszymi, za to niezwykle cennymi i ważnymi dla lokalnych społeczności.
W Konkursie co roku startuje od 400 do 900 zgłoszonych obiektów, drogą elektroniczną docieramy do 2 820 000 odbiorców, a poprzez media drukowane do 500 000. 28 edycja Konkursu odbywa się pod patronatem Telewizji Polskiej – kanału TVP 3 co bez wątpienia pozwoli na jeszcze większe upowszechnienie idei Konkursu. Cieszymy się od lat poparciem m.in. Ministerstw statutowo zajmujących się budownictwem, infrastrukturą, ochroną środowiska, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, Związku Powiatów Polskich, Marszałków Województw, Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów i innych partnerów i mediów.
Dzięki wsparciu Telewizji Polskiej, dziennikarze oddziałów regionalnych TVP 3 towarzyszyli wizytacjom obiektów, a telewizja była w najważniejszych momentach Konkursu, takich jak obrady Jury, czy Uroczystość ogłoszenia wyników i wręczenia naród na Zamku Królewskim w Warszawie.
Do zobaczenia na Gali podsumowania 28. edycji w Rezydencji Królów i Rzeczypospolitej Zamku Królewskim w Warszawie.
Duma, Prestiż, Sława dla Tych którzy budują i modernizują, 28.edycja MR&BXXI w. https://www.youtube.com/watch?v=f3q2L6sOKrI
Telewizja Polska TVP3 o zgłoszonych obiektach: https://www.youtube.com/watch?v=0QMItU7PS5A
Przeczytaj również: Grausch i Grausch z nagrodą za najlepszą obsługę klienta Develon w Europie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Metody poprawy procesu przesiewania kruszyw
Proces przesiewania kruszyw odgrywa kluczową rolę w przemyśle wydobywczym i budowlanym, umożliwiając skuteczną separację materiałów ziarnistych według określonych frakcji. W wielu przypadkach użytkownicy maszyn przesiewających napotykają trudności związane z wydajnością i skutecznością tego procesu. Często nie jest konieczna całkowita wymiana parku maszynowego – istnieje szereg metod, które pozwalają na intensyfikację przesiewania przy niewielkich zmianach konstrukcyjnych i niskich kosztach. ...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
W artykule przedstawiono problematykę oceny przydatności kruszyw łamanych, recyklingowych oraz alternatywnych dla warstw podbudów nawierzchni drogowych wg wymagań normy PN-S-06102:1997 oraz Wymagań Technicznych WT-4:2010. Wskazano różnice w ocenie w zależności od wymagań poszczególnych dokumentów technicznych. Zwrócono uwagę na parametry poszczególnych kruszyw, które związane są z pochodzeniem badanego materiału ziarnistego. Kruszywa są ziarnistym materiałem stosowanym powszechnie w budownict...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Historyczny most kolejowy w Stanach k. Nowej Soli – 6 lat po remoncie i adaptacji na ścieżkę rowerową
W miejscowości Stany, w woj. lubuskim, niedaleko Nowej Soli, znajduje się historyczny, ufortyfikowany most kolejowy, który przeszedł modernizację w 2019 roku i zmienił swoje przeznaczenie na most z przejściem pieszo-rowerowym. Most ten, zaprojektowany na początku XX w., mimo renowacji i konserwacji przeprowadzonych niespełna 6 lat temu, ponownie potrzebuje uwagi zarządcy obiektu oraz prac konserwacyjnych. W 1871 r. w miejscowości Grünberg in Schlesien, dzisiejszej Zielonej Górze, kierownictwo...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...