Reklama

Zwiększenie bezpieczeństwa poprzez budowę kolejnego wiaduktu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ul. Orszagha zostanie przedłużona i poprowadzona tunelem pod linią kolejową, a następnie do ul. Nadarzyńskiej, czyli drogi wojewódzkiej 634. Powstanie 800 m nowej drogi, po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Przebudowane zostaną także odcinki sąsiadujących z tunelem ulic oraz wykonane będą dojazdy. Inwestycja poprawi warunki komunikacji samochodowej – bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi obecny przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II, a kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami.

Wiadukt kolejowy to nie jedyna inwestycja PLK w Kobyłce. Postępują także prace na budowie wiaduktu drogowego w sąsiedztwie przystanku Kobyłka – Ossów. Wykonawca prowadzi stabilizację pod drogi i buduje podpory obiektu. Wiadukt nad linią kolejową będzie miał 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi skorzystają
z chodnika, a dla rowerzystów przewidziano ścieżkę rowerową. Przebudowane zostaną przyległe odcinki ulic, m.in. ul. Jasińskiego.

Zakończenie prac na obu wiaduktach w Kobyłce zaplanowano na przyszły rok.

Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę łącznie 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Zaawansowane są prace na budowach dwupoziomowych skrzyżowań w Zielonce, Mokrej Wsi
i Tłuszczu. Wcześniej do ruchu oddano już dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
W najbliższym czasie rozpocznie się także budowa przejścia podziemnego w Toporze.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto. Więcej informacji
o inwestycji na www.rail-baltica.pl.

źródło: PKP PLK

Wywiady

Jan Styliński: Rynek robót drogowych ma szansę utrzymać potencjał wykonawczy polskiego budownictwa

Czy jako członek Rady Ekspertów ds. Drogowych mógłby Pan wskazać konkretne obszary, które wymagają szczególnej uwagi i działań w kontekście rozwoju infrastruktury drogowej? Jan Styliński: Szczególnej uwagi wymaga kilka istotnych kwestii. Po pierwsze, kwestie kontraktowe, a zwłaszcza mechanizm waloryzacji, który w sposób nadmierny przenosi na wyk...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.