Reklama

Wyszukaj w serwisie

Złożono wniosek o decyzję ZRID na drugi odcinek S16

Do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego GDDKiA skierowała wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S16 Olsztyn Wschód – Barczewo. Tym samym komplet wniosków o decyzje ZRID na trasę od Olsztyna do Biskupca jest już złożony.

Złożono wniosek o decyzję ZRID na drugi odcinek S16

Po otrzymaniu tej decyzji wykonawca będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Decyzja ZRID określi również granice terenu przewidzianego pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne, mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania, będzie prowadził Wojewoda Warmińsko-Mazurski. Powołani przez niego niezależni biegli rzeczoznawcy majątkowi oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Właściciele nieruchomości otrzymają od GDDKiA odszkodowanie w ciągu 14 dni od dnia, kiedy decyzja o ustaleniu odszkodowania stanie się ostateczna. Więcej o procedurze odszkodowawczej można przeczytać tutaj.

Cała trasa S16 Olsztyn Wschód – Biskupiec

W miejsce obecnej, jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego), powstanie droga ekspresowa o długości blisko 30 km. Inwestycja jest podzielona na dwa odcinki: Olsztyn Wschód – Barczewo, którego wykonawcą jest Budimex oraz Barczewo – Biskupiec, który realizuje firma PORR.

W marcu br. złożono wniosek na rozbudowę odcinka Barczewo – Biskupiec. Prace na tym odcinku będą polegały głównie na budowie drugiej jezdni. Dzięki istniejącej rezerwie terenu w pasie drogowym oraz dostosowanym wiaduktom, ten fragment drogi będzie mniej skomplikowany w realizacji. W rejonie węzła Biskupiec powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Marcinkowo) oraz obwód utrzymania drogi. Na odcinku Olsztyn Wschód – Barczewo zakres prac będzie znacznie większy, ponieważ istniejąca droga wymaga zmiany przebiegu, aby spełnić standardy drogi ekspresowej. Projekt obejmuje budowę 11 obiektów inżynierskich, wydłużenie podziemnych przejść dla pieszych oraz stworzenie nowych węzłów drogowych w Wójtowie i Łęgajnach. Na obu odcinkach zaplanowano także instalację ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, nowoczesnych systemów zarządzania ruchem oraz oświetlenia zasilanego energią odnawialną.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Tensar+: cyfrowa rewolucja w projektowaniu geotechnicznym

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.