Wybudowany przez STRABAG tunel pod linią kolejową w Gałkowie otwarty
W dniu 1 września w Gałkowie został oddany do ruchu, wybudowany przez STRABAG, tunel w ciągu drogi powiatowej 2911E, który umożliwia bezkolizyjny ruch samochodowy oraz rowerowy pod torami linii kolejowych nr 17 i 25, zapewniających połączenia w relacji Warszawa Zachodnia – Łódź Fabryczna oraz Łódź Fabryczna – Dębica.
Tunel został wybudowany w technologii podstropowej, posadowienie oraz ściany tunelu wykonane w formie kombinowanych ścianek szczelnych o przekroju zamkniętym-skrzynkowym z grodzic stalowych. Grodzice stalowe zostały zespolone na wytwórni tworząc w ten sposób gotowy produkt w postaci pala stalowego. Opisywane ściany tunelu zostały zwieńczone żelbetowym oczepem. Szerokość tunelu wynosi 11,69 m, a długość przejazdu pod układem torowym 28,13 m. Długość całkowita obiektu, wraz z najazdami to 335 metry. W tunelu, nad którym znajduje się 5 torów linii kolejowych poprowadzona została jednia o szerokości 7m oraz wytyczony został ciąg pieszo-rowerowy.
–„Dzisiaj, patrząc na efekty naszej pracy, cieszymy się że mieszkańcy Gałkowa Dużego i Gałkowa Małego oraz gminy Koluszki mogą od teraz korzystać z nowoczesnej infrastruktury drogowej, dzięki której podniosło się bezpieczeństwo oraz komfort podróży w tym miejscu. Realizacja tego kontraktu, mimo złożoności prac i prowadzenia ich przy ciągłym ruchu kolejowym, przebiegła sprawnie i zgodnie z założonym harmonogramem, za co chcę podziękować całemu zespołowi pracującemu na tej budowie” – Michał Bracha, Dyrektor Kontraktu w Dyrekcji Autostrad i Dużych Projektów STRABAG
Zakres wykonanych prac obejmował również roboty branżowe, w tym przebudowę wszystkich sieci. Tunel wyposażony został również w specjalny system odwodnienia i przepompownię wody, w celu skutecznego odprowadzania wód deszczowych.
Tunel, będący jedną z największych inwestycji w gminie, powstał w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowego i wraz z przebudową lokalnej drogi pomiędzy Gałkowem Dużym i Gałkowem Małym w gminnie Koluszki znacząco poprawi bezpieczeństwo zarówno podróżujących koleją, jak i kierujących pojazdami.
STRABAG jest obecny na polskim rynku budowlanym od ponad 35 lat i realizuje najbardziej prestiżowe i zaawansowane technologicznie inwestycje w segmentach budownictwa ogólnego, inżynieryjnego i infrastrukturalnego. Jako generalny wykonawca oferuje swoje usługi w zakresie infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa kubaturowego, hydrotechnicznego, energetycznego, przemysłowego i ochrony środowiska.. Laboratoria należące do koncernu czuwają nad utrzymaniem najwyższych standardów jakości, prowadząc prace badawcze i wdrażając innowacyjne technologie. STRABAG posiada rozwiniętą sieć wytwórni mieszanek asfaltowych, własne wytwórnie betonu oraz własne kopalnie kruszyw. Dysponuje wysoko wykwalifikowaną kadrą specjalistów i najnowszej generacji parkiem maszynowym. Wysoki udział kapitału własnego powoduje, że firma jest stabilnym i pewnym partnerem dla inwestorów. W Polsce STRABAG zatrudnia ponad 6,5 tys. osób, a roczne obroty Grupy wynoszą ponad 8 mld PLN.
Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl
Źródło: STRABAG
Przeczytaj również: Powstanie kolejny odcinek S12
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Grzegorz Soszyński: Razem możemy kreować przyszłość budownictwa mostowego
Grzegorz Soszyński, prezes zarządu Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o., z okazji 25-lecia działalności firmy w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” opowiada o kluczowych zmianach w polskim budownictwie mostowym, wyzwaniach związanych z budową firmy od podstaw oraz projektach, które stały się powodem do dumy. Wspomina także o wartości współpracy ...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Kalendarium
Relacje
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...