Reklama

Wyszukaj w serwisie

Warszawa Zachodnia – ostatnia prosta przebudowy

Trwają prace nad największą inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przebudowa Dworca Zachodniego w Warszawie, o wartości ponad 1,9 mld, planowo ma się zakończyć w przyszłym roku.

Stan zaawansowania prac przy przebudowie stacji kolejowej Warszawa Zachodnia przekroczył 60%. Soletanche zakończyło już główną produkcję na udostępnionym terenie segmentu 5, czyli w miejscu peronów 3, 4 i 5. Była ona realizowana od początku stycznia 2023 r. do 24 lutego 2023 r. To wtedy wykonano ostatnią kolumnę jet-grouting zamykającą zakres fundamentowania specjalistycznego tunelu na segmencie 5. Firma Soletanche jest wykonawcą fundamentowania specjalistycznego w ramach kontraktu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” z generalnym wykonawcą firmą Budimex SA. W ramach tego zadania wykonano pale i barety pod zadaszenie, barety pod słupy podtrzymujące strop tunelu oraz przesłona przeciwfiltracyjna pozioma w technologii jet-grouting. Ponadto powstały ściany szczelinowe tunelu, który w poziomie -1 będzie pełnił funkcję podziemnego przejścia między peronami, a w poziomie -2 będzie podziemnym tunelem tramwajowym.

Fazowanie [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas

Z innej perspektywy

Marek Wasiluk
Project Manager, Soletanche Polska

Przed nami ostatnia prosta. Moim zdaniem najtrudniejszy pod względem logistyki produkcji zakres już za nami… Segment 5 był najtrudniejszym elementem układanki geotechnicznej w tym zadaniu. Czynne przejazdy kategorii F to ogromne wyzwanie dla harmonogramu prac, który przez konieczność dostosowania się do rozkładu przejazdów kolejowych znacznie wydłuża czas realizacji naszych standardowych działań (Warszawa Zachodnia to stacja o największym natężeniu ruchu w Polsce).

Musimy poczekać na możliwość wpuszczenia na przejazd transportów z niezbędnymi materiałami, dostaw betonu, cementu itp. Aby zmieścić się w harmonogramie, prace wykonywane były w trybie zmianowym, z uwzględnieniem weekendów. Kolejną trudnością było realizowanie kilku zakresów technologicznych w tym samym czasie obok siebie. To wymagało dobrej koordynacji między zespołami, ponieważ każdy zwrot maszyny na tak niewielkim obszarze, przy tak ich dużym nagromadzeniu na placu, musiał być dostosowany do pozostałych prac i ruchu kolejowego po obu stronach placu budowy. Mimo trudności logistycznych i organizacyjnych prace wykonane były w sposób bezpieczny, sprawny i terminowy.

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.