Reklama

Umowa o dofinansowanie budowy północnej obwodnicy Krakowa

Dzisiaj w CUPT miało miejsce uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla projektu budowy północnej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.

Umowa o dofinansowanie budowy północnej obwodnicy Krakowa

Całkowita wartość projektu wyniesie prawie 1,7 mld złotych, z czego dofinansowanie unijne to ok. 700 mln złotych. Beneficjentem środków unijnych będzie Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja znacznie poprawi komfort podróży oraz istotnie podniesie bezpieczeństwo ruchu drogowego. Północna obwodnica Krakowa zmniejszy ruch w mieście i pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców. Cieszę się, że za poprawą bezpieczeństwa nie tylko mieszkańców Krakowa, ale też innych podróżujących stoi pokaźne wsparcie ze środków UE w postaci dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – powiedziała Joanna Lech, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Nowa północna obwodnica Krakowa to przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, przede wszystkim mieszkańców Krakowa. Niewątpliwie droga, wybudowana z zachowaniem najwyższych przewidzianych standardów, przyczyni się również do poprawy komfortu podróży i jej przyspieszenia.

Budowana obecnie Północna Obwodnica Krakowa jest inwestycją kluczową dla układu drogowego Małopolski i aglomeracji krakowskiej. Ukończenie tej inwestycji pozwoli uwolnić ulice Krakowa od nadmiaru spalin i ruchu ciężarowego. Będzie się ona także łączyła z drogą ekspresową S7 prowadzącą w kierunku Warszawy. Fakt, że ta droga uzyskuje unijne dofinansowanie, jest bardzo ważnym sygnałem oraz dobrą wiadomością dla każdego, komu zależy na szybkim rozwoju infrastruktury drogowej w naszym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Prawie 12 km nowej i bezpiecznej obwodnicy

Zasadniczą częścią projektu jest budowa północnej obwodnicy Krakowa w ciągu S52 o długości 11,48 km.

Początkiem budowy jest teren gminy Wielka Wieś w powiecie krakowskim. Tam projektowana droga połączy się z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S52 w istniejącym węźle „Modlnica”.

Z kolei zakończeniem budowy północnej obwodnicy Krakowa w ciągu S52 będzie miejsce włączenia w planowany węzeł „Kraków-Mistrzejowice”, łączący obwodnicę z drogą ekspresową S7.

Projektowany odcinek będzie przebiegał równolegle do istniejącego przebiegu DK79. W okolicach miejscowości Węgrzce w gminie Zielonki przyszła droga przetnie istniejący ciąg DK7, przechodząc na jego wschodnią stronę, aby połączyć się z planowanym przebiegiem drogi S7 oraz planowanym węzłem „Kraków-Mistrzejowice”.

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.