Umowa o dofinansowanie budowy północnej obwodnicy Krakowa

Dzisiaj w CUPT miało miejsce uroczyste podpisanie umowy o dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla projektu budowy północnej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.

Umowa o dofinansowanie budowy północnej obwodnicy Krakowa

Całkowita wartość projektu wyniesie prawie 1,7 mld złotych, z czego dofinansowanie unijne to ok. 700 mln złotych. Beneficjentem środków unijnych będzie Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja znacznie poprawi komfort podróży oraz istotnie podniesie bezpieczeństwo ruchu drogowego. Północna obwodnica Krakowa zmniejszy ruch w mieście i pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców. Cieszę się, że za poprawą bezpieczeństwa nie tylko mieszkańców Krakowa, ale też innych podróżujących stoi pokaźne wsparcie ze środków UE w postaci dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – powiedziała Joanna Lech, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Nowa północna obwodnica Krakowa to przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, przede wszystkim mieszkańców Krakowa. Niewątpliwie droga, wybudowana z zachowaniem najwyższych przewidzianych standardów, przyczyni się również do poprawy komfortu podróży i jej przyspieszenia.

Budowana obecnie Północna Obwodnica Krakowa jest inwestycją kluczową dla układu drogowego Małopolski i aglomeracji krakowskiej. Ukończenie tej inwestycji pozwoli uwolnić ulice Krakowa od nadmiaru spalin i ruchu ciężarowego. Będzie się ona także łączyła z drogą ekspresową S7 prowadzącą w kierunku Warszawy. Fakt, że ta droga uzyskuje unijne dofinansowanie, jest bardzo ważnym sygnałem oraz dobrą wiadomością dla każdego, komu zależy na szybkim rozwoju infrastruktury drogowej w naszym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Prawie 12 km nowej i bezpiecznej obwodnicy

Zasadniczą częścią projektu jest budowa północnej obwodnicy Krakowa w ciągu S52 o długości 11,48 km.

Początkiem budowy jest teren gminy Wielka Wieś w powiecie krakowskim. Tam projektowana droga połączy się z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S52 w istniejącym węźle „Modlnica”.

Z kolei zakończeniem budowy północnej obwodnicy Krakowa w ciągu S52 będzie miejsce włączenia w planowany węzeł „Kraków-Mistrzejowice”, łączący obwodnicę z drogą ekspresową S7.

Projektowany odcinek będzie przebiegał równolegle do istniejącego przebiegu DK79. W okolicach miejscowości Węgrzce w gminie Zielonki przyszła droga przetnie istniejący ciąg DK7, przechodząc na jego wschodnią stronę, aby połączyć się z planowanym przebiegiem drogi S7 oraz planowanym węzłem „Kraków-Mistrzejowice”.

Wywiady

Wiktor Werfel: Najlepszym środkiem ochrony indywidualnej jest zdrowy rozsądek

Wiktor Werfel, Kierownik Ruchu Zakładu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” odpowiada na pytania dotyczące dozoru ruchu odkrywkowego zakładu górniczego. Omawia m.in. najważniejsze aspekty pracy KRZG, podpowiada, skąd czerpać wiedzę, by spełniać funkcje kierownika ruchu jak najlepiej oraz jak zapewnić bezpieczeństwo załogi zakł...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.