Tunel pod Ursynowem

Zakończyły się już wszystkie prace na tunelowym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy. Tunel pod Ursynowem jest głównym elementem budowy odcinka S2 od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła).

Tunel o długości 2335 m poprowadzony, m.in. pod I linią metra jest najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni ma szerokość 14,5 m, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Po obu stronach jezdni są zlokalizowane drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, a wychodzić na skarpie za ul. Nowoursynowską. Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA oddział w Warszawie, a wykonawcą firma Astaldi. Jednostką projektową była firma Transprojekt-Warszawa.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Leszek Kapłan, Kierownik robót mostowych, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa Sp. z o.o. Sp. Komandytowa
Realizacja obiektów mostowych przy współpracy z inżynierami PERI pozwala wypracować najlepsze rozwiązanie, tak było także w przypadku tego wymagającego projektu. To unikalny obiekt o skomplikowanej geometrii, dużym spadku podłużnym i zmiennym poprzecznym, dodatkowo jest sprężany. Technolodzy PERI zaprojektowali odpowiednie krążyny, które w trakcie prac mogły być regulowane. Ważna również była bramka przejazdowa pod obiektem, zwłaszcza na czas betonowania, gdyż nie mogliśmy wykonać tam drogi technologicznej. Istotna była również obsługa logistyczna i pewność dostaw deskowań i rusztowań zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Dotrzymanie napiętego terminu robót było możliwe również dzięki stałemu nadzorowi inżynierów z PERI nad prawidłowym montażem i obsługą sprzętu. Podsumowując, dzięki współpracy z firmą PERI prace budowlane przebiegały terminowo i profesjonalnie.

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.