S61 Via Baltica – stan realizacji
Sukcesywnie GDDKiA oddaje do użytku kolejne fragmenty międzynarodowego korytarza transportowego łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą - Via Baltica. To odcinki dróg ekspresowych S8 i S61 pomiędzy Warszawą i przejściem granicznym w Budzisku. Z ponad 311 km przyszłej Via Baltica, kierowcy mają już do dyspozycji nieco ponad 200 km.

Ponad 96 km to kompletny ciąg drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do Ostrowi Mazowieckiej. W ubiegłym roku GDDKiA oddała do ruchu cztery odcinki S61 o łącznej długości ok. 72 km. W połączeniu z funkcjonującymi wcześniej fragmentami wydłużyło tę ekspresówkę do ponad 105 km. Kierowcy mają do dyspozycji trasę od Śniadowa do węzła Łomża Południe, od węzła Kolno do końca obwodnicy Szczuczyna. A także Wysokie - koniec obwodnicy Suwałk.
W tym roku, z realizowanych obecnie blisko 97 km, GDDKiA odda do ruchu ok. 55 km. Dla ostatniego brakującego, blisko 13-kilometrowego fragmentu, który połączy S61 w całość, wyłoniono już wykonawcę i trwa standardowa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Podborze - Śniadowo
To połączenie drogi ekspresowej S8 z S61 o długości blisko 19,5 km wraz z nowym węzłem Podborze na S8. Inwestycja przewiduje również przebudowę ok. 3 km tej trasy. W grudniu 2021 r., po wydaniu przez Wojewodę Mazowieckiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID),...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Konrad Romik: Bezpieczeństwo ruchu drogowego w naszym kraju z roku na rok się poprawia
Konrad Romik, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w rozmowie z Anną Górską-Zychlą odpowiada na pytania dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, poprawy infrastruktury oraz założeń dążących do zmniejszenia liczby wypadków o połowę do 2030 r. Jak wygląda aktualnie stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce? Konrad R...

Piasek – (nie)policzone złoto
W artykule omówiono kwestie związane z piaskiem wykorzystywanym w budownictwie – jego występowanie, zapotrzebowanie, pozyskiwanie, koncesje, wykorzystanie i prognozy. Myśląc o bezkresnych plażach i pustyniach, trudno sobie wyobrazić, że zasoby piasku mogą się kiedyś po prostu skończyć. Jest to jednak możliwe, gdyż nie każdy materiał spełnia funkcję, której najbardziej oczekujemy. Zbyt drobna frakcja i kulistość ziaren eliminują wykorzystanie piasku plażowego czy pustynnego w budownictwie. Pod...

Diagnostyka i monitoring mostów kompozytowych
Wstępne wyniki badań nad efektywnością zastosowania systemu DFOS w diagnostyce i monitoringu mostów kompozytowych. Wyniki pochodzą z dwóch projektów badawczych realizowanych obecnie przez Katedrę Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej, współfinansowanych przez NCBiR i PARP. Obiekty mostowe z kompozytów FRP (ang. fibre-reinforced polymers) są budowane na świecie od ponad 35 lat [1]. Powodem dużego zainteresowania środowiska mostowego tym nowym materiałem konstrukcyjnym jest oczywiście jego tr...

Problematyka środków transportowych
W działalności przedsiębiorstw i zakładów przemysłowych praca transportowa stanowi drugą co do wielkości pozycję w nakładach. Przy czym zarówno koszty pracy, jak i praca transportowa znajdują się w zależności funkcyjnej od warunków transportu. Zasadnicza rola transportu wynika z tego, że podstawowym zadaniem środków transportowych jest transport materiałów. A podstawowym narzędziem pracy są środki transportu (wewnętrznego oraz zewnętrznego). Przez transport rozumie się ogół środków i czynnośc...

Nawierzchnie betonowe układane na mieszance niezwiązanej
W artykule przedstawiono doświadczenia, zalety i wady nawierzchni betonowej układanej na podbudowie z kruszyw niezwiązanych. Zagadnienie omówiono na przykładzie realizowanych kontraktów drogi S7. W 2021 r. firma STRABAG Sp. z o.o. rozpoczęła prace związane z układaniem nawierzchni betonowych na trzech realizowanych kontraktach drogi S7. To pierwsze kontrakty realizowane w technologii układania betonu nawierzchniowego bezpośrednio na mieszance niezwiązanej. Kontrakty mają łączną powierzchnię o...

Używanie środków strzałowych
Rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących przechowywania i używania środków strzałowych i sprzętu strzałowego w ruchu zakładu górniczego określa szczegółowe wymagania dotyczące przechowywania i używania środków strzałowych oraz sprzętu strzałowego w ruchu zakładu górniczego. Określa także rodzaje, sposób i wzory ewidencji środków strzałowych. Jak również przypadki, w których przedsiębiorca ma obowiązek posiadać dowód sprawdzenia rozwiązań technicznych przez rzeczoznawcę do sp...

Projektowanie i utrzymanie zieleni w pasach drogowych – wybrane problemy
W artykule opisano zagadnienia dotyczące kształtowania i utrzymania zieleni przydrożnej. Przedstawiono m.in. wybrane aspekty formy zieleni przydrożnej, ogólne zagadnienia wprowadzania nowych nasadzeń przydrożnych oraz problematykę sadzenia i pielęgnacji bieżącej zieleni przydrożnej. Na temat zasad kształtowania zieleni przydrożnej napisano w przeszłości już wiele. Okazuje się jednak, że podejmowanie tej tematyki jest nadal ze wszech miar uzasadnione. Niestety w warunkach krajowych stan zielen...

Przegląd i systematyka geosyntetyków
Artykuł porusza kwestie nazewnictwa i klasyfikacji geosyntetyków. Podaje podstawowe definicje, podziały i symbole. Przedstawia funkcje, jakie mogą pełnić wyroby z tworzyw sztucznych w geotechnice i budownictwie. Zwraca uwagę na problemy z właściwym doborem geosyntetyków. W drogownictwie i geotechnice powszechnie wykorzystuje się wyroby z tworzyw sztucznych. Ich zastosowanie jest bardzo szerokie. Mogą wzmacniać podłoże gruntowe, utrudniać przepływ wody, stabilizować zbocza, poprawiać właściwoś...

Diagnostyka i monitoring mostów kompozytowych
Wstępne wyniki badań nad efektywnością zastosowania systemu DFOS w diagnostyce i monitoringu mostów kompozytowych. Wyniki pochodzą z dwóch projektów badawczych realizowanych obecnie przez Katedrę Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej, współfinansowanych przez NCBiR i PARP. Obiekty mostowe z kompozytów FRP (ang. fibre-reinforced polymers) są budowane na świecie od ponad 35 lat [1]. Powodem dużego zainteresowania środowiska mostowego tym nowym materiałem konstrukcyjnym jest oczywiście jego tr...

Warstwa odcinająca z geotekstyliów w nawierzchniach drogowych
Materiał omawia zagadnienia związane ze stosowaniem geotekstyliów jako warstwy odcinającej w budowie nawierzchni drogowych. Podano wymagania ogólne, jakie stawia się geotekstyliom w omawianym zastosowaniu. Przedstawiono klasyfikacje wykorzystywane w wybranych krajach oraz wymagania stosowane w Polsce. Zwrócono uwagę na czynniki wpływające na prawidłowy wybór właściwości geotekstyliów do wykonania warstwy odcinającej. Użycie geotekstyliów jako warstwy separacyjnej w budowie dróg należy do jedn...
Kalendarium
Relacje

I Forum Dróg Publicznych
18-19 maja 2022 roku w Jastrzębiej Górze odbyło się I Forum Dróg Publicznych zorganizowan...

Targi Nowa Infrastruktura 2022 za nami
Targi Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura przyciągnęły przedstawicieli na...

XXII Konferencja KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
27-29 kwietnia br. w Kudowie-Zdroju odbyła się XXII Konferen...

Międzynarodowa Konferencja „Mineral deposit safegaurding as a basis of mineral raw materials safety”
W dniach 10-11 maja 2022 r. w Krakowie odbyła się Międzynarodowa Konferencja „Mineral dep...