Rafał Pydych: Dążymy do rozwiązań jednolitych i czytelnych

W Polsce systematycznie powraca dyskusja na temat liczby znaków pionowych na drogach. Czy Pana zdaniem jest o czym dysputować?

Rafał Pydych: Oczywiście, że tak. Nasze społeczeństwo się zmienia i powinniśmy nie pozostawać w tyle, również pod względem prawnym w zakresie oznakowania odcinków dróg krajowych. Można zauważyć, że im więcej bodźców, tym trudniej nam się skupić. Podobnie jest z liczbą znaków. Im więcej znaków w miejscu, w którym należy zachować szczególną ostrożność, tym trudniej skupić się na tych najbardziej istotnych.

Jak powiedział Pan w wywiadzie opublikowanym na łamach naszego czasopisma w 2020 r.: „Mapa dróg krajowych Opolszczyzny ciągle się zmienia”. Jakie plany i zmiany przewidywane są w tym roku?

Rafał Pydych: Inwestycje realizowane aktualnie na terenie województwa opolskiego to obwodnica Olesna i obwodnica Praszki. W tym roku planujemy także ogłoszenie przetargu na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S11, od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna. W sierpniu 2021 r. uzyskaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, która stała się ostateczna pod koniec listopada 2022 r., po rozpatrzeniu wniesionych odwołań. Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. Niedawno dobiegły końca prace dla kolejnej inwestycji realizowanej w woj. opolskim – rozbudowy DK45 na odcinku Rogów Opolski – węzeł Opole Południe na autostradzie A4. W ramach inwestycji wybudowano również parking drogowy wraz z miejscem do ważenia i kontroli samochodów ciężarowych.

Aktualnie realizujemy też kolejne zadania inwestycyjne przy rozbudowie odcinków dróg krajowych o łącznej długości prawie 20 km. We wrześniu ubiegłego roku podpisaliśmy umowę na rozbudowę ponad 6 km odcinka DK46 od Nysy do Pakosławic. W II kwartale 2023 r. planujemy oddanie niemal 7 km odcinka od końca budowanej obwodnicy Praszki do granicy woj. opolskiego i łódzkiego.

Dla kolejnych trzech zadań, mających na celu rozbudowę istniejących odcinków dróg krajowych, planujemy w tym roku rozpoczęcie prac. Są to: rozbudowa DK40 w Głuchołazach (0,9 km), rozbudowa DK45 Jełowa – Bierdzany (10,7 km) oraz rozbudowa DK45 na odc. Krapkowice – Rogów (6,6 km). Każde z tych zadań to przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, ale także zdecydowana poprawa komfortu jazdy.

Dziękuję za rozmowę.

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.