Reklama

Rafał Pydych: Dążymy do rozwiązań jednolitych i czytelnych

W 2022 r. oddział GDDKiA na terenie woj. opolskiego zakończył rozbudowę trzech odcinków dróg krajowych. Aktualnie wśród zadań realizowanych przez oddział prowadzone są prace przy budowie nowych tras, których realizacja wpłynie na poprawę przepustowości sieci dróg krajowych poprzez m.in. wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast. O realizacjach zakończonych i planach na kolejne inwestycje w rozmowie z „Magazynem Autostrady” mówi Rafał Pydych, dyrektor Oddziału GDDKiA w Opolu.

Rafał Pydych: Dążymy do rozwiązań jednolitych i czytelnych

Jak podsumowałby Pan 2022 r. w kontekście inwestycji infrastrukturalnych w opolskim oddziale GDDKiA?

Rafał Pydych: Każdy rok na drogach woj. opolskiego to szereg inwestycji w zakresie budowy nowych odcinków dróg, jak i przebudowy istniejących. W minionym roku kontynuowaliśmy prace przy budowie obwodnic, które po oddaniu do ruchu poprawią przepustowość sieci dróg krajowych w woj. opolskim. To blisko 25-kilometrowy odcinek obwodnicy Olesna w ciągu drogi ekspresowej S11, a także niemal 13-kilometrowa obwodnica Praszki w ciągu dróg krajowych 42 i 45. Wśród przygotowywanych do realizacji zadań jest również pięć kolejnych obwodnic: Brzegu, Sidziny, Prudnika, Lędzin i Zawady.

W listopadzie 2022 r. udostępniliśmy kierowcom obwodnicę Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40 o długości ponad 14 km. Inwestycja została dofinansowana ze środków UE. Zgodnie z podpisaną umową wysokość dofinansowania UE stanowiła 207 801 497,82 zł, przy całkowitym koszcie projektu w wysokości 272 424 300 zł.

W ubiegłym roku zakończyliśmy też prace przy remoncie ostatniego już odcinka autostrady A4 w woj. opolskim. Obejmował on wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. W 2022 r. dobiegły końca także prace przy rozbudowach trzech odcinków dróg o łącznej długości 8,3 km i wartości robót ponad 60 mln zł: DK39 Smarchowice Wielkie – Namysłów, DK41 Wierzbięcice, DK45 Rogów Opolski – węzeł Opole Południe. Dla kolejnych trzech zadań, o łącznej długości około 19 km i wartości ponad 220 mln zł, prace są w trakcie. Dwa z nich są realizowane w ciągu DK46 (od granicy woj. opolskiego do obwodnicy Paczkowa oraz pomiędzy Nysą i Pakosławicami), a kolejny na DK45 od końca budowanej obwodnicy Praszki do granicy z woj. łódzkim. Dla każdej z inwestycji istotnym elementem jest dostosowanie konstrukcji nawierzchni do nośności 11,5 t/oś.

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.