Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Stacja Warszawa Zachodnia jest obecnie jednym z największych placów budowy w Polsce oraz we wschodniej Europie w zakresie infrastruktury kolejowej i obiektów obsługi podróżnych. Prace budowlane prowadzone są na kilku poziomach jednocześnie, przy czynnie działającej stacji i ciągłej obsłudze pasażerów. Na placu budowy widać już pierwsze efekty i fragmenty docelowego wyglądu stacji. Na pierwszy rzut oka widoczne są górujące nad oddanymi do użytku peronami zadaszenie peronów oraz kładka dla pieszych, która obsługuje podróżnych.

Stacja kolejowa Warszawa Zachodnia, z uwagi na swoją strategiczną lokalizację, jest jedną z największych stacji w Polsce pod względem ruchu pasażerskiego kolejowego. Średnio na dobę przez stację przejeżdża ok. 1000 pociągów zarówno aglomeracyjnych, regionalnych, jak i dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych, a także towarowych. Obecnie na stacji znajduje się osiem peronów − siedem peronów w centralnej części stacji oraz jeden peron oddalony kilkaset metrów od stacji, który wchodzi w zakres linii obwodowej Warszawy. Stacja Warszawa Zachodnia obsługuje dziennie 50 tys. pasażerów, a prognozy na 2050 rok mówią, że w godzinach szczytu ze stacji będzie korzystać nawet 19 tys. pasażerów w ciągu godziny. Razem z przyległym dworcem autobusowym PKS tworzy warszawski zachodni węzeł komunikacyjny.

Stacja jednak od wielu lat wymagała remontu. Wąskie przejście podziemne, brak usług, niedostosowanie do osób z niepełnosprawnościami, niezgodne z obowiązującymi przepisami i normami perony i zadaszenia. Chaotyczna przestrzeń stacji powodowała problemy z intuicyjnym poruszaniem się i zaburzała przepustowość ruchu pasażerów, a przestarzałe systemy kolejowe powodowały zwiększenie kosztów utrzymania i zmniejszenie efektywności zarządzania. Od dawna potrzebne było nadanie nowego impulsu dla tego miejsca.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.