Przebudowa drogi powiatowej nr 4507P w m. Dziewiątka
Realizacja objęła II etap przebudowy drogi powiatowej łączącej gminę Kawęczyn i Malanów.
Inwestycja położona jest w miejscowości Dziewiątka. Realizacja ta jest jednym z elementów poprawy lokalnej infrastruktury oraz usprawnienia płynności przejazdowej. Przedmiotowa droga przebiega przez północną część gminy Kawęczyn
Opis przedsięwzięcia
Realizacja znajduje się na terenie częściowo zabudowanym, po obu stronach drogi znajdują się wjazdy indywidualne o nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz kruszywa łamanego. Wykonawcą inwestycji było Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego S.A. Kalisz. Długość przebudowanego odcinka wynosi 2830 m, a szacowana wartość inwestycji wyniosła blisko 4 miliony złotych. Finansowana była z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Drogę posiadającą nawierzchnię asfaltową o szerokości 5 m z licznymi spękaniami poszerzono do 5,5 m. Natomiast przy skrzyżowaniu (rondzie) z drogą krajową nr 83 szerokość jezdni dostosowana została do jezdni odchodzącej od ronda i wynosić będzie 6,25 m.
Zastosowana technologia
Do budowy nawierzchni użyto warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o grubości 5 cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Podczas prac wykonano wymianę istniejących przepustów, zaś na zjazdach publicznych wykonano warstwę ścieralną z betonu asfaltowego o grubości 4 cm oraz warstwę wiążącą z betonu asfaltowego o grubości 5 cm. Odwodnienie jezdni zrealizowane zostało poprzez odprowadzenie wód deszczowych i roztopowych pochodzących z pasa drogowego do istniejących rowów zlokalizowanych wzdłuż drogi powiatowej.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Dariusz Kałużny, Starosta Powiatu Tureckiego
Dzięki dobrej współpracy Samorządu Powiatu Tureckiego z Posłem na Sejm RP, a obecnie Wiceministrem w Rządzie Mateusza Morawieckiego, Ryszardem Bartosikiem, od początku VI Kadencji Rady Powiatu Tureckiego udało się pozyskać środki na realizacje przedsięwzięć drogowych na skalę niespotykaną dotąd w historii powiatu. Przebudowa drogi powiatowej nr 4507P w miejscowości Dziewiątka na odcinku prawie 3 km w 100 proc. realizowana dzięki środkom rządowym jest tego najlepszym przykładem. Tylko w tym roku nasza jednostka organizacyjna, czyli Zarząd Dróg Powiatowych w Turku przeprowadzi inwestycje za blisko 9 milionów zł – głównie dzięki wsparciu rządowemu oraz współpracy z gminami z naszego terenu. W przygotowaniu mamy kolejne 2 duże inwestycje drogowe, na które pozyskaliśmy 8,5 miliona dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład – przebudowa drogi powiatowej nr 4503P Dobra–Kolonia Piekary oraz przebudowa drogi powiatowej nr 4490P Grabków–Kowale Pańskie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe
Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Autorzy omawiają wymagania inwestorów dotyczące estetyki i jakości powierzchni betonowych oraz problemy, jakie napotykają wykonawcy w kontekście kosztów i standardów. Wskazują na różnice w podejściu do prefabrykatów i elementów monolitycznych oraz na czynniki wpływające na jakość wykończenia, takie jak materiały i warunki atmosferyczne. Realizacja projektów z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej wiąże się z budową nowych lub przebudową już istniejących obiektów mostowych, dla których s...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Nowe podejście do próbnych obciążeń konstrukcji mostowych
W Polsce nadal wykonuje się badania konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem statycznym i dynamicznym według standardów wprowadzonych pod koniec XX wieku. Obecnie nie ma już powodu używać próbnego obciążenia do doświadczalnego potwierdzenia nośności konstrukcji. W artykule przedstawiono zmiany (wraz z ich uzasadnieniem) w wytycznych wykonywania badań drogowych oraz kolejowych obiektów mostowych pod próbnym obciążeniem. Według opracowań historycznych badania konstrukcji mostowych pod prób...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Artykuł opisuje renowację 120-letniego mostu Delfinów w Trzebiatowie, który zachował swoją oryginalną konstrukcję i zdobienia, mimo licznych wyzwań, w tym wojen i prób rozbiórki. W czasie remontu odtworzono jego oryginalny wygląd, wzmocniono konstrukcję, usunięto uszkodzenia betonu i wykonano nową izolację. Projekt miał na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przy jednoczesnym zachowaniu jego wartości historycznej i estetycznej. Niezwykle ciekawy pod wieloma względami jest 120-letni...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...