Polskie firmy podczas Targów Intertraffic w Amsterdamie
W dniach 29 marca – 1 kwietnia 2022 r., w Amsterdamie odbędzie się spotkanie przedstawicieli sektora bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Funkcjonujące od 1972 r. targi Intertraffic stały się platformą dla spotkań profesjonalistów z całego świata. Podczas tego odbywającego się co dwa lata wydarzenia prezentowane są najnowsze trendy rozwoju infrastruktury, zarządzania ruchem systemów bezpieczeństwa i rozwiązań parkingowych oraz komunikacji miejskiej. Właśnie tutaj największe światowe koncerny mają premierowe prezentacje swoich najnowszych technologii i produktów.
Intertraffic w ciągu 48 lat zyskał miano wiodącej platformy dla profesjonalistów branży technologii ruchu drogowego na całym świecie. Ponad 850 wystawców z ponad 45 krajów, zaprezentuje kompletny przegląd najnowszych rozwiązań i kierunków rozwoju. Ponadto w ramach wydarzenia odbędą się kongresy, seminaria tematyczne i ciekawe spotkania.
Intertraffic jest podzielony w koncepcji pięciu głównych tematów obejmujących:
INFRASTRUCTURE
Budowa i utrzymanie dróg –Oświetlenie przestrzeni publicznej –Rozbiórka i recykling –Technologia szynowa i tunelowa –Konstrukcja mostów –Wyposażenie drogowe –Oznakowanie dróg –Meble infrastruktury drogowej i miejskiej –Mała architektura miejska –Materiały odblaskowe
PARKING
Wyposażenie parkingów –Systemy informacyjne Park & Ride –Systemy operacyjne parkingów –Systemy płatności –Usługi informacyjne –Parkingowe systemy rezerwacji –Bariery i kolumny –Systemy dostępu –Parkingowe statystyki i raportowanie –Systemy towarzyszące –Systemy pamięci masowej
TRAFFIC MANAGEMENT
Informacja o ruchu w czasie rzeczywistym –Zarządzanie wypadkami i kolizjami –Monitorowanie i kontrola ruchu –Systemy egzekucji –Systemy pomiaru –Systemy informacyjne pojazdów –Systemy informacji podróżnych –Analiza ruchu –Systemy poboru opłat –Badania i konsultacje
ROAD SAFETY
Znaki drogowe –Sygnalizacja świetlna –Dynamiczne i statyczne systemy sygnalizacji drogowej –Informacja o wypadkach –Bariery drogowe i systemy –Słupki sygnalizacyjne –Ograniczniki szybkości –Bezpieczna odzież drogowa i robocza –Wyposażenie służb ratunkowych
SMART MOBILITY
Zarządzanie ruchem i komunikacją miejską Smart City –Personal Mobility Services –Systemy towarzyszące kierowcy –Inteligentne systemy parkingowe –Transport łączony –Wewnętrzne systemy pojazdu –Zintegrowane systemy płatności –Inteligentne bramki biletowe –Pojazdy hybrydowe i elektryczne –Eko jazda i szkolenia –Punkty doładowania samochodów elektrycznych –Zrównoważona logistyka i dystrybucja miejska –Media środowiskowe –Powiązane systemy innowacji
Intertraffic Amsterdam przyciągają decydentów i specjalistów z prywatnych przedsiębiorstw. Kontrahentów oraz lokalnych, narodowych i międzynarodowych przedstawicieli administracji publicznej i rządowej. W 2018 r. Intertraffic odwiedziło 32,000 osób ze 138 krajów świata
Szczegóły dotyczące wydarzenia mogą Państwo znaleźć na stronie wydarzenia.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe
Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Autorzy omawiają wymagania inwestorów dotyczące estetyki i jakości powierzchni betonowych oraz problemy, jakie napotykają wykonawcy w kontekście kosztów i standardów. Wskazują na różnice w podejściu do prefabrykatów i elementów monolitycznych oraz na czynniki wpływające na jakość wykończenia, takie jak materiały i warunki atmosferyczne. Realizacja projektów z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej wiąże się z budową nowych lub przebudową już istniejących obiektów mostowych, dla których s...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Nowe podejście do próbnych obciążeń konstrukcji mostowych
W Polsce nadal wykonuje się badania konstrukcji mostowych pod próbnym obciążeniem statycznym i dynamicznym według standardów wprowadzonych pod koniec XX wieku. Obecnie nie ma już powodu używać próbnego obciążenia do doświadczalnego potwierdzenia nośności konstrukcji. W artykule przedstawiono zmiany (wraz z ich uzasadnieniem) w wytycznych wykonywania badań drogowych oraz kolejowych obiektów mostowych pod próbnym obciążeniem. Według opracowań historycznych badania konstrukcji mostowych pod prób...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Artykuł opisuje renowację 120-letniego mostu Delfinów w Trzebiatowie, który zachował swoją oryginalną konstrukcję i zdobienia, mimo licznych wyzwań, w tym wojen i prób rozbiórki. W czasie remontu odtworzono jego oryginalny wygląd, wzmocniono konstrukcję, usunięto uszkodzenia betonu i wykonano nową izolację. Projekt miał na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przy jednoczesnym zachowaniu jego wartości historycznej i estetycznej. Niezwykle ciekawy pod wieloma względami jest 120-letni...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...