Reklama

Pojazdy do hydrodynamicznego czyszczenia sieci kanalizacyjnej

Konserwacja sieci kanalizacyjnej jest jednym z podstawowych zadań przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych. Ręczne czyszczenie sieci kanalizacyjnej i wpustów ulicznych jest bardzo pracochłonne i odbywa się w warunkach szkodliwych dla zdrowia.

Dawniej czyszczenie kanałów odbywało się ręcznie przy użyciu przyrządów do przeciągania, szczotkowania oraz płukania [1].

Mechanizacja prac związanych z konserwacją sieci kanalizacyjnej polega na stosowaniu specjalnych pojazdów do hydrodynamicznego czyszczenia sieci kanalizacyjnej. Pojazdy tego typu w swoim wyposażeniu posiadają zbiornik wodny, wysokociśnieniową pompę wodną a także długi wąż doprowadzający wodę do głowicy zmywającej. Prędkość odwijania węża z bębna można regulować, zmieniając prędkość obrotową silnika hydraulicznego. Siłę pociągową węża postępującego w kanale stanowi reakcja odrzutu wody wypływającej z głowicy [1].

Obsługa pojazdu przy czyszczeniu kanałów ogranicza się do: otwarcia włazu kanału, wejścia do niego i założenia rolki prowadzącej przewód oraz oprowadzenia końcówki przewodu, a po zakończeniu czyszczenia danego odcinka – zdjęcia rolki i zamknięcia włazu.

Ręczne czyszczenie 1 km kanału pochłania około 400 roboczogodzin i około 450 m3 wody. Natomiast w przypadku zastosowania pojazdu specjalnego czyszczenie tego samego odcinka kanału trwa 10 godzin, a zużycie wody nie przekracza 15 m3 [1].

W pojazdach do ciśnieniowego mycia kanałów przy zastosowaniu specjalnego pistoletu oraz ręcznej wciągarki pojazdu można użyć także do czyszczenia innych przedmiotów, maszyn lub powierzchni.

Ze zbiornika zamocowanego na ramie pojazdu woda podawana jest za po...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.