Podkarpackie drogi wojewódzkie i ich utrzymanie w aspekcie BRD

W materiale przedstawiono obowiązki Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w zakresie bieżącego utrzymania, a także przybliżono kwestię finansowania podkarpackich dróg.

Opisując infrastrukturę dróg wojewódzkich na Podkarpaciu, należy wspomnieć styczeń 1999 roku. Jest to moment, w którym Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich jako jednostka organizacyjna Zarządu Województwa Podkarpackiego przejął w utrzymanie od Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych 1626 km dróg, 328 obiektów mostowych oraz około 490 km chodników. Stan techniczny przekazanych dróg wyglądał następująco: stan dobry i zadowalający – 341 km (21%), stan niezadowalający – 846 km (52%), stan zły – 439 km (27%). Stan techniczny obiektów mostowych wyglądał jeszcze słabiej, ponieważ aż 112 obiektów miało ograniczenia tonażu do 15 t, 211 miało nośność 30 t, a tylko 5 obiektów miało nośność 40-50 t. Niestety nie lepiej wyglądał stan techniczny przejętych baz administracyjnych, baz materiałowo-sprzętowych oraz sprzętu przeznaczonego do utrzymania dróg.

Dwadzieścia lat działania PZDW w Rzeszowie to tworzenie zaplecza administracyjnego od podstaw przy ogromnym wsparciu finansowym Zarządu Województwa Podkarpackiego, który także dostrzegał priorytetową potrzebę budowy, przebudowy, modernizacji dróg, obwodnic i obiektów mostowych, zabezpieczając na te cele powyżej 30% całego rocznego budżetu. Przyniosło to oczekiwane efekty w zakresie poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg.

Inwestycje drogowe

Inwestycje drogowe realizowane były na Podkarpaciu od 2003 roku przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach programów: Phare 2000, ZPORR, PO Polski Wschodniej, RPO 2007-2013, RPO 2014-2020, Polska – Białoruś – Ukraina, Interreg oraz ze środków budżetu województwa podka...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.