Reklama

Obwodnica Wronek

Opis inwestycji

Inwestycja powstała w systemie „buduj” o parametrach klasy technicznej drogi G, kategorii ruchu KR5 i o obciążeniu 115 kN. Szerokość jezdni wynosi 7 m. W ramach inwestycji powrastały także: wiadukt kolejowy nad linią PKP, wiadukt nad drogą prowadzącą do miejscowości Stróżki, trzy ronda, drogi dojazdowe do terenów przyległych oraz chodniki i ciągi pieszo-rowerowe w obrębie skrzyżowań. Ponadto wykonawca wykonał imponujący trójprzęsłowy most nad Wartą o długość 252,2 m i szerokości 15 m.

Do jego budowy, z uwagi na zróżnicowane warunki gruntowe do posadowienia przeprawy (brak podpór w nurcie rzeki), wykorzystano 262 pale prefabrykowane wbijane o długości do 14 m. Co można porównać do 111 wieżowców – 11-piętrowych. Wykorzystano także: 655 ton zbrojenia, 95 ton stali sprężającej, 4 542,7 m3 betonu, 487,6 m prefabrykatów polimerobetonowych oraz po 1878 m2 warstw wiążącej i ścieralnej o grubości po 4 cm asfaltu. Obiekt zaprojektowano w klasie obciążenia A – 50 ton.

Przygotowała redakcja przy współpracy
z Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Poznaniu

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.