Reklama

Monika Bielewska: Drogi powinny wybaczać błędy i być samowyjaśniające

W jaki sposób Stowarzyszenie realizuje swoje cele?

Monika Bielewska: Przygotowujemy i publikujemy na naszej stronie https://audytorzybrd.pl/ biuletyn, w którym zamieszczamy artykuły opisujące problemy bezpieczeństwa ruchu drogowego, z jakimi spotykamy się w naszej codziennej pracy. Prowadzimy Forum, także na naszej stronie. Jest to miejsce do dyskusji dla zarejestrowanych użytkowników. Te działania zaczęliśmy jeszcze przed rejestracją Stowarzyszenia. Rejestracja pozwala nam na rozpoczęcie kolejnych. 

Jednym ze sposobów realizacji celów opisanych w Statucie jest inicjowanie zmian w przepisach prawa dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej oraz funkcji audytora BRD. Na zaproszenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad członkowie Stowarzyszenia brali udział w organizowanym przez GDDKiA „Forum wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego”. W wyniku prac Forum powstała Propozycja zmian do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Dokument został przekazany Ministrowi Infrastruktury. Wraz ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP rozpoczęliśmy pracę nad wprowadzeniem uprawnień do inżynierii ruchu drogowego.

Kto może zostać członkiem Stowarzyszenia?

Monika Bielewska: Członkiem Stowarzyszenia Forum Audytorów Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego może zostać osoba posiadająca ważny certyfikat audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego. Osoba chcąca włączyć się w prace Stowarzyszenia powinna złożyć pisemną deklarację wraz z rekomendacjami dwóch członków Stowarzyszenia.

Jakie są plany Stowarzyszenia na ten rok? 

Monika Bielewska: Przede wszystkim kontynuujemy niedawno rozpoczętą pracę nad wprowadzeniem uprawnień do inżynierii ruchu drogowego, a ściślej − do projektowania organizacji ruchu. Wraz z SITK RP chcemy skonsultować nasze wspólne pomysły. Chcemy zasięgnąć opinii środowisk, których propozycje zmian w przepisach będą dotyczyły, żeby powstały dokumenty mające akceptację. Pierwsze spotkania pokazały, jak trudny i ważny jest ten zawód oraz to, jak różne zdania na ten temat mają z jednej strony przedstawiciele projektantów inżynierii drogowej, a z drugiej i trzeciej – zarządcy infrastruktury drogowej oraz organy zarządzające ruchem drogowym.

W perspektywie mamy też rozpoczęcie prac nad praktycznym podręcznikiem audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, który zbierałby dotychczasową wiedzę i doświadczenia autorów z przeprowadzania audytów BRD różnych kategorii dróg oraz stanowiłby uzupełnienie wiedzy, z punktu widzenia praktycznego, dla każdego audytora.

Chciałabym także, aby biuletyn Stowarzyszenia pojawiał się regularnie na naszej stronie.

Pragnęłabym również, żeby czas i środki pozwoliły nam spotkać się może dwa razy w tym roku, żeby porozmawiać, podyskutować i omówić dalsze działania Stowarzyszenia. Pierwsze spotkanie w tym roku jest zaplanowane na 4 marca w Warszawie. Być może nasze spotkania będzie można w przyszłości połączyć z ciekawymi szkoleniami. 

Dziękuję za rozmowę.

Przeczytaj również: Marek Cała, Agnieszka Stopkowicz: Budowa tuneli jest wyjątkowym wyzwaniem

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.