Reklama

Michel Virlogeux Doktorem Honoris Causa Politechniki Wrocławskiej

W okresie kariery zawodowej był projektantem lub konsultantem wielu mostów we Francji i poza jej granicami. W szczególności do jego najważniejszych dzieł można zaliczyć:

  • wiadukt Millau we Francji, wieloprzęsłowy obiekt podwieszony będący symbolem inżynierii francuskiej,
  • Golden Horn Metro Crossing w Stambule, w Turcji, most podwieszony o wyjątkowej urodzie,
  • Yavuz Sultan Selim Bridge w Turcji, most hybrydowy (wisząco-wantowy) przez Bosfor w Stambule,
  • wiadukt w Avignon przez Rhône dla kolei wielkiej prędkości – most o niespotykanym ukształtowaniu,
  • most Normandy przez Sekwanę, w chwili budowy największy most podwieszony na świecie.
  • most Térénez we Francji, obiekt podwieszony o nietypowym ukształtowaniu i wiele innych.

Ponadto był konsultantem lub niezależnym sprawdzającym przy obiektach: Stonecutters Bridge w Hong Kongu, Sutong Bridge w Chinach, Rion-Antirion w Grecji, Vasco da Gama w Lizbonie i wielu innych.

W latach 1974–1997 był Sekretarzem Generalnym i Wykonawczym Vice-prezydentem Association Français Pour la Construction. W roku 1996 zotał Prezydentem Federation Internationale de la Précontrainte, a po zjednoczeniu z Comite Euro-international du Beton został Honorowym Prezydentem fib (International Federation of Structural Concrete).

Ponad to jest członkiem wielu stowarzyszeń naukowych i technicznych, jak np.:

  • – Comite des Applocations de l’Académie des Sciences (CADAS), Francja,
  • Indian National Academy of Engineering, Indie,
  • Royal Academy of Engineering, Wielka Brytania,
  • Royal Society of Arts, Wielka Brytania,
  • i innych.

Za swoje osiągnięcia otrzymał szereg nagród, m.in. w 1983 roku nagrodę IABSE (International Association for Bridge and Structural Engineering), w roku 1999 Medal Gustava Magnela oraz Medal Fritza Leonharda. Są to prestiżowe i wysoko cenione nagrody w środowisku inżynierów mostowych.

Od 1989 jest kawalerem i oficerem (2000) l’Ordre National du Mérite, a od 2005 kawalerem i oficerem (2016) la Légion d’Honneur.

Właściwie wszystkie wymienione wyżej mosty otrzymały nagrody międzynarodowych organizacji inżynierskich, tj. IABSE czy fib.

Kandydat gościł trzykrotnie (2010, 2013 i 2021) na Politechnice Wrocławskiej wygłaszając kluczowe referaty podczas obrad seminarium naukowo-technicznego Wrocławskie Dni Mostowe. Współpracuje z polskim środowiskiem inżynierów mostowych konsultując nietypowe projekty mostów, np. wiadukt w ciągu A1 w Milówce czy aktualnie projektowany drogowy most typu extradosed przez Wartę w Kostrzyniu.

przeczytaj również: Rozbudowa wiaduktu w Swarzędzu

Wywiady

Jan Styliński: Rynek robót drogowych ma szansę utrzymać potencjał wykonawczy polskiego budownictwa

Czy jako członek Rady Ekspertów ds. Drogowych mógłby Pan wskazać konkretne obszary, które wymagają szczególnej uwagi i działań w kontekście rozwoju infrastruktury drogowej? Jan Styliński: Szczególnej uwagi wymaga kilka istotnych kwestii. Po pierwsze, kwestie kontraktowe, a zwłaszcza mechanizm waloryzacji, który w sposób nadmierny przenosi na wyk...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.