Kopalnia Dolomitu Laskowa (Miedziana Góra)
Świętokrzyskie Kopalnie Surowców Mineralnych Sp. z o.o. należą nie tylko do jednych z najważniejszych firm regionu świętokrzyskiego, ale są też zaliczane do przedsiębiorstw znaczących w skali całego kraju. Jako jedna z nielicznych firm w regionie świętokrzyskim ŚKSM może poszczycić się tak długą i bogatą historią. Zakład kontynuuje ponad stuletnie tradycje przemysłu górniczego rozwijającego się w oparciu o specyficzne właściwości Gór Świętokrzyskich. Główną bazę surowcową stanowią trzy kopalnie dolomitu: „Jaźwica”, „Laskowa” i „Winna”. W materiale uwagę skupiono na Kopalni Dolomitu Laskowa (Miedziana Góra).
ŚKSM jest firmą, która stawia na nieustanny rozwój. Wdrażana się innowacyjne rozwiązania zmierzające do poprawy wydajności pracy, zmniejszenia uciążliwości wynikających z działania zakładów górniczych (takich jak nadmierny hałas, zapylenie czy emisja dwutlenku węgla). W związku z tym wszystkie kopalnie sukcesywnie się unowocześniają poprzez wdrażanie nowych procesów oraz stosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych i technologicznych.
Spółka ma ogromny potencjał w postaci zasobów złóż oraz wykwalifikowanej, doświadczonej kadry pracowniczej. Stawia na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży kruszyw. Spółka zajmuje się wydobyciem surowców skalnych, produkcją i sprzedażą kruszyw stosowanych w budownictwie ogólnym i drogowym (kruszywa łamane zwykłe, łamane granulowane) oraz nawozów mineralnych dla rolnictwa. W ofercie znaleźć można bogaty asortyment wysokiej jakości kruszyw spełniających oczekiwania najbardziej wymagających Klientów oraz spełniającej normy europejskie.
Kopalnia Laskowa
Jednym z zakładów ŚKSM jest Kopalnia Dolomitu Laskowa (Miedziana Góra). Złoże dolomitów dewońs...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Marcin Wójcik, Dyrektor techniczny w ŚKSM
Kopalnia „Laskowa” od 1974 r. nieprzerwanie prowadzi produkcję kruszyw łamanych i nawozów wapniowo-magnezowych ze złoża „Laskowa Góra”, przechodząc kolejne etapy transformacji technicznej, technologicznej oraz górniczej. Okres tych 47 lat eksploatacji złoża przyniósł przekształcenie wyrobiska odkrywkowego o charakterze stokowym na duże wyrobisko stokowo-wgłębne, gdzie wydobycie prowadzi się na ośmiu poziomach eksploatacyjnych. Postęp techniczny, jak i technologiczny w tym czasie przynosił wiele zmian w układach technologicznych zakładów przeróbczych. Poprzez wymianę przestarzałych technicznie i wyeksploatowanych maszyn na nowe, bardziej nowoczesne i wydajniejsze oraz zmianę technologii produkcji kruszyw kopalnia „Laskowa” jest zawsze gotowa, by sprostać zapotrzebowaniu rynku kruszyw na wyroby spełniające oczekiwania pod względem ilości asortymentu i jego jakości. Inwestycje w kopalni „Laskowa” opisane w artykule są realizowane na bieżąco, a także planowane na przyszłość, biorąc pod uwagę właśnie postęp techniczny i technologiczny oraz utrzymanie na wysokim poziomie jakości wyrobów, jak również ich ilość, dbając jednocześnie o otaczające środowisko.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Jacek Kawalec: Przyszłość stosowania geosyntetyków jest bardzo obiecująca
Dr inż. Jacek Kawalec, prezydent Polskiego Stowarzyszenia Geosyntetycznego, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omawia kluczowe aspekty rozwoju i zastosowań geosyntetyków. Na podstawie swojego trzydziestoletniego doświadczenia w branży dzieli się obserwacjami na temat tej dziedziny, wskazując na jej najnowsze technologie i potrzeby. W 20...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
W artykule opisano system koparki-wywrotki powszechnie stosowany w kopalniach odkrywkowych. Autor skupia się na jego strukturze i organizacji na przykładzie kopalni „El Cerrejón” w Kolumbii. Wspomina również o kosztach sprzętu, które mogą być znaczne, oraz omawia kluczowe aspekty techniczne i operacyjne związane z użytkowaniem tych maszyn w górnictwie odkrywkowym. Jednym z najpowszechniej stosowanych systemów maszynowych w górnictwie odkrywkowym jest system maszyny ładujące − dyskretne środki...
SMAPOL® otwiera nowe perspektywy poprawy trwałości nawierzchni asfaltowych
W artykule omówiono niektóre perspektywy rozwoju kierunku wykorzystania wysokowytrzymałych kordów tekstylnych stosowanych w produkcji współczesnych opon, które masowo odzyskuje się w procesie recyklingu mechanicznego opon wycofanych z eksploatacji
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
SMAPOL® otwiera nowe perspektywy poprawy trwałości nawierzchni asfaltowych
W artykule omówiono niektóre perspektywy rozwoju kierunku wykorzystania wysokowytrzymałych kordów tekstylnych stosowanych w produkcji współczesnych opon, które masowo odzyskuje się w procesie recyklingu mechanicznego opon wycofanych z eksploatacji
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
II Konferencja Mostowa
5-6 września 2024 r. w Krakowie odbyła się II Konferencja Mostowa, której tematem przewod...
Wsparcie nowoczesnych rozwiązań maszynowych i sprzętowych w inwestycjach krajowych i samorządowych
8 sierpnia 2024 r. odbyło się szóste spotkanie w ramach III Ogólnopolskiego Forum Adminis...
Diagnostyka, utrzymanie i remonty nawierzchni na drogach samorządowych – sprawdzone rozwiązania
...