Wyszukaj w serwisie

Kontrola właściwości fibrobetonu przeznaczonego na prefabrykowane elementy stałej obudowy tunelu pod Świną

W materiale przedstawiono badania prowadzone przez laboratorium GDDKiA nad fibrobetonem przeznaczonym do wykonania prefabrykowanych elementów stanowiących stałą obudowę tunelu pod Świną.

Na przestrzeni ostatnich lat przybyło inwestycji tunelowych, a już niedługo będzie ich jeszcze więcej. Ze wszystkich realizowanych obecnie inwestycji tunelowych warto wspomnieć o budowie tunelu pod Świną w woj. zachodniopomorskim. Usprawni on komunikację w Świnoujściu i połączy wyspy Uznam oraz Wolin. Jednocześnie będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce. Jego całkowita długość wraz z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi wyniesie aż 1780 metrów, z czego 1484 m powstanie metodą drążenia. Inwestorem budowy tunelu jest miasto Świnoujście, w imieniu którego – jako inwestor zastępczy – zadanie prowadzi szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nadzór inżynierski w funkcji konsultanta pełni SWECO/Lafrentz. Natomiast wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR i Gülermak. Warto pamiętać, że inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Zadanie pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.