Kontrola właściwości fibrobetonu przeznaczonego na prefabrykowane elementy stałej obudowy tunelu pod Świną
W materiale przedstawiono badania prowadzone przez laboratorium GDDKiA nad fibrobetonem przeznaczonym do wykonania prefabrykowanych elementów stanowiących stałą obudowę tunelu pod Świną.
Na przestrzeni ostatnich lat przybyło inwestycji tunelowych, a już niedługo będzie ich jeszcze więcej. Ze wszystkich realizowanych obecnie inwestycji tunelowych warto wspomnieć o budowie tunelu pod Świną w woj. zachodniopomorskim. Usprawni on komunikację w Świnoujściu i połączy wyspy Uznam oraz Wolin. Jednocześnie będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce. Jego całkowita długość wraz z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi wyniesie aż 1780 metrów, z czego 1484 m powstanie metodą drążenia. Inwestorem budowy tunelu jest miasto Świnoujście, w imieniu którego – jako inwestor zastępczy – zadanie prowadzi szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nadzór inżynierski w funkcji konsultanta pełni SWECO/Lafrentz. Natomiast wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR i Gülermak. Warto pamiętać, że inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zadanie pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!




