Kontrola właściwości fibrobetonu przeznaczonego na prefabrykowane elementy stałej obudowy tunelu pod Świną

W materiale przedstawiono badania prowadzone przez laboratorium GDDKiA nad fibrobetonem przeznaczonym do wykonania prefabrykowanych elementów stanowiących stałą obudowę tunelu pod Świną.

Na przestrzeni ostatnich lat przybyło inwestycji tunelowych, a już niedługo będzie ich jeszcze więcej. Ze wszystkich realizowanych obecnie inwestycji tunelowych warto wspomnieć o budowie tunelu pod Świną w woj. zachodniopomorskim. Usprawni on komunikację w Świnoujściu i połączy wyspy Uznam oraz Wolin. Jednocześnie będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce. Jego całkowita długość wraz z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi wyniesie aż 1780 metrów, z czego 1484 m powstanie metodą drążenia. Inwestorem budowy tunelu jest miasto Świnoujście, w imieniu którego – jako inwestor zastępczy – zadanie prowadzi szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nadzór inżynierski w funkcji konsultanta pełni SWECO/Lafrentz. Natomiast wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR i Gülermak. Warto pamiętać, że inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Zadanie pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” obejmuje budowę drogi klasy GP o łącznej długości ok. 3,4 km. Zasadniczą częścią tej inwestycji jest budowa tunelu w technologii wiercenia maszyną TBM (ang. Tunnel Boring Machine) pod Świną wraz z dojazdami do tunelu w postaci wykopu otwartego i tunelu wykonywanego metodą stropową na wyspie Uznam oraz na wyspie Wolin. Elementami układu drogowego będą również drogi dojazdowe, plac manewrowy i skrzyżowania. Przewidywana jest też przebudowa sieci uzbrojenia terenu oraz istniejących przyległych ulic [1].

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.