GDDKiA podpisała umowy na realizację dwóch kolejnych odcinków Via Carpatia

GDDKiA podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem, o łącznej długości ok. 34 km. Tym samym w realizacji jest już cała, ok. 100-kilometrowa droga ekspresowa S19 między Lublinem a granicą woj. lubelskiego i mazowieckiego.

mapa realizacji

Budowę szlaku Via Carpatia na tym fragmencie S19 podzielono na sześć odcinków. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, która będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną także m.in. mosty, wiadukty, drogi do obsługi ruchu lokalnego, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych oraz urządzenia chroniące środowisko.  

Do tej pory wyłoniono wykonawców czterech odcinków w woj. lubelskim: 

  • granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – Międzyrzec Podlaski, 
  • Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski, 
  • obwodnica Kocka i Woli Skolimowskiej (druga jezdnia), 
  • Lubartów – Lublin. 

Dziś GDDKiA podpisała umowy na realizację dwóch ostatnich fragmentów drogi: Radzyń Podlaski – Kock oraz Kock – Lubartów.

Radzyń Podlaski – Kock

Odcinek o długości ponad 18 km zrealizuje firma Polaqua. Dwujezdniowa trasa ekspresowa powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego. Zaplanowano także dwa węzły drogowe: Radzyń Podlaski Południe na skrzyżowaniu z DK63 oraz Borki na skrzyżowaniu z droga powiatową. Planowane są też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Sitno oraz MOP Paszki), dwa mosty oraz siedem wiaduktów, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne.  

Kock – Lubartów

Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, zrealizuje konsorcjum firm Rubau Polska (lider) i Poltores (partner). Przebiegać on będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem DK19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej DK19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych – MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska. 

W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.

źródło i fot.: GDDKiA

przeczytaj również: Rozpoczęto prace rozbiórkowe na moście w Sandomierzu

Wywiady

Janusz Rymsza: Funkcjonalizm – nowy styl w mostownictwie wywiad z dr. hab. inż. Januszem Rymszą, prof. IBDiM

Naukowiec i praktyk wyróżniany za wybitne osiągnięcia twórcze w dziedzinie budownictwa dr hab. inż. Janusz Rymsza, prof. IBDiM, znany jest jako znamienity specjalista pełnego zakresu robót mostowych. Posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji projektanta i kierownika budowy obiektów inżynierskich. W swoich działaniach zajmuje się głó...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.