Targi Nowa Infrastruktura 2022 za nami
Targi Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura przyciągnęły przedstawicieli najważniejszych instytucji branżowych, a także producentów i dystrybutorów najnowszych maszyn i sprzętów wykorzystywanych w budownictwie. Spotkaniu targowemu towarzyszyły specjalistyczne seminaria i konferencje, premiery produktowe i prezentacje nowości.
MERYTORYCZNIE O BRANŻY
Po raz pierwszy w Targach Kielce zorganizowano Forum Utrzymania Dróg i Mostów, podczas którego nie tylko przeanalizowano najistotniejsze problemy branży i wyzwania, ale również omówiono najnowsze rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury. Forum towarzyszyły zawody pługów odśnieżnych, w których rywalizowało aż 15 zawodników z całej Polski. W programie nie mogło zabraknąć Salonu Kruszyw, wydarzenia organizowanego w Targach Kielce od 2012 roku. Uczestnicy debaty przedstawili najnowsze regulacje obowiązujące producentów kruszyw i wykonawców dróg. Dużą część Salonu poświęcono problematyce reaktywności alkaicznej kruszyw. Drugiego dnia targów odbyły się dwa seminaria branżowe dot. samorządowych dróg betonowych oraz dróg rowerowych. Ostatnim merytorycznym punktem w programie targów była konferencja naukowo-techniczna pn. „Świętokrzyskie szlaki – doświadczenia, innowacje, bezpieczeństwo” poświęcona innowacjom w drogownictwie oraz proekologicznym technologią remontów i przebudów dróg.
PREMIEROWO NA TARGACH NOWA INFRASTRUKTURA
Podczas tegorocznych targów Nowa Infrastruktura nie zabrakło prezentacji najnowszych rozwiązań branżowych. Po raz pierwszy w Polsce, w Targach Kielce swoją premierę będą miały pojazdy marki BMC, wprowadzone po raz pierwszy na rynek polski przez Autobagi Polska – producenta i dealera pojazdów ciężarowych oraz dostawczych różnych marek. W Targach Kielce zaprezentowano betonomieszarkę o pojemności 10 m3 8×4 z silnikami o mocy 400 KM. W trakcie targów firma KH-KIPPER zaprezentowała system wymienny – rozwiązanie, które stwarza możliwość dowolnej konfiguracji nadwozia samochodu ciężarowego, a także nowe podwozie IVECO T-WAY. Na stoisku firmy Samasz pojawił się najnowszy model posypywarki elektrycznej IceSTORM 500 oraz nowy model wysięgnika myjącego czołowego. Nowością targową był również robot wyburzeniowy ARE 1.0 o napędzie hybrydowym od firmy Firma Advanced Robotic Engineering.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA TARGÓW NOWA INFRASTRUKTURA ROZDANE
Drugiego dnia Targów Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura wręczono wyróżnienia i nagrody za produkty oraz aranżację stoisk. Wyróżnienie za pręty i siatki zbrojeniowe z kompozytów TROKOTEX trafiło do firmy Trokotex Polymer Group sp. z o.o. z Torunia. Medal za asfalt WMA przyznano firmie Lotos Asfalt sp. z o.o. z Gdańska. Obok nich Prezes Zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń wręczył wyróżnienia i nagrody TOP DESIGN. Wyróżnienia TOP DESIGN za atrakcyjny i nowoczesny sposób prezentacji stoiska otrzymały firmy: E-Mak, Energreen i Horpol. Nagrody TOP DESIGN za elegancję i kompleksowy styl wystąpienia targowego trafiły do firm: Lausitz Energie Bergbau AG, LOTOS Asfalt Sp. z o.o. oraz ORLEN Asfalt sp. z o.o. Na zakończenie gali wręczenia nagród uhonorowano firmę KH Kipper, świętującą jubileusz 25-lecia działalności.
źródło: Organizator
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Tajemnice elektromobilności. Jak to działa?
Maszyny elektryczne znalazły zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki: jako prądnice, które przetwarzają energię mechaniczną na elektryczną, przetwornice, głównie transformatory, które zmieniają wartość parametrów energii elektrycznej, i wreszcie jako silniki, które przetwarzają energię elektryczną na energię mechaniczną [1]. Maszynom elektrycznym stawiane są różne wymagania eksploatacyjne i rozmaite zewnętrzne warunki pracy – wskutek czego obserwuje się ciągły wzrost liczby wy...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...
IV Konferencja Drogowo-Kruszywowa
28 lutego ‒ 1 marca 2024 r. w Zakopanem obyła się IV edycja Konferencj...