Targi Nowa Infrastruktura 2022 za nami
Targi Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura przyciągnęły przedstawicieli najważniejszych instytucji branżowych, a także producentów i dystrybutorów najnowszych maszyn i sprzętów wykorzystywanych w budownictwie. Spotkaniu targowemu towarzyszyły specjalistyczne seminaria i konferencje, premiery produktowe i prezentacje nowości.
MERYTORYCZNIE O BRANŻY
Po raz pierwszy w Targach Kielce zorganizowano Forum Utrzymania Dróg i Mostów, podczas którego nie tylko przeanalizowano najistotniejsze problemy branży i wyzwania, ale również omówiono najnowsze rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury. Forum towarzyszyły zawody pługów odśnieżnych, w których rywalizowało aż 15 zawodników z całej Polski. W programie nie mogło zabraknąć Salonu Kruszyw, wydarzenia organizowanego w Targach Kielce od 2012 roku. Uczestnicy debaty przedstawili najnowsze regulacje obowiązujące producentów kruszyw i wykonawców dróg. Dużą część Salonu poświęcono problematyce reaktywności alkaicznej kruszyw. Drugiego dnia targów odbyły się dwa seminaria branżowe dot. samorządowych dróg betonowych oraz dróg rowerowych. Ostatnim merytorycznym punktem w programie targów była konferencja naukowo-techniczna pn. „Świętokrzyskie szlaki – doświadczenia, innowacje, bezpieczeństwo” poświęcona innowacjom w drogownictwie oraz proekologicznym technologią remontów i przebudów dróg.
PREMIEROWO NA TARGACH NOWA INFRASTRUKTURA
Podczas tegorocznych targów Nowa Infrastruktura nie zabrakło prezentacji najnowszych rozwiązań branżowych. Po raz pierwszy w Polsce, w Targach Kielce swoją premierę będą miały pojazdy marki BMC, wprowadzone po raz pierwszy na rynek polski przez Autobagi Polska – producenta i dealera pojazdów ciężarowych oraz dostawczych różnych marek. W Targach Kielce zaprezentowano betonomieszarkę o pojemności 10 m3 8×4 z silnikami o mocy 400 KM. W trakcie targów firma KH-KIPPER zaprezentowała system wymienny – rozwiązanie, które stwarza możliwość dowolnej konfiguracji nadwozia samochodu ciężarowego, a także nowe podwozie IVECO T-WAY. Na stoisku firmy Samasz pojawił się najnowszy model posypywarki elektrycznej IceSTORM 500 oraz nowy model wysięgnika myjącego czołowego. Nowością targową był również robot wyburzeniowy ARE 1.0 o napędzie hybrydowym od firmy Firma Advanced Robotic Engineering.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA TARGÓW NOWA INFRASTRUKTURA ROZDANE
Drugiego dnia Targów Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura wręczono wyróżnienia i nagrody za produkty oraz aranżację stoisk. Wyróżnienie za pręty i siatki zbrojeniowe z kompozytów TROKOTEX trafiło do firmy Trokotex Polymer Group sp. z o.o. z Torunia. Medal za asfalt WMA przyznano firmie Lotos Asfalt sp. z o.o. z Gdańska. Obok nich Prezes Zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń wręczył wyróżnienia i nagrody TOP DESIGN. Wyróżnienia TOP DESIGN za atrakcyjny i nowoczesny sposób prezentacji stoiska otrzymały firmy: E-Mak, Energreen i Horpol. Nagrody TOP DESIGN za elegancję i kompleksowy styl wystąpienia targowego trafiły do firm: Lausitz Energie Bergbau AG, LOTOS Asfalt Sp. z o.o. oraz ORLEN Asfalt sp. z o.o. Na zakończenie gali wręczenia nagród uhonorowano firmę KH Kipper, świętującą jubileusz 25-lecia działalności.
źródło: Organizator
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Wiktor Werfel: Najlepszym środkiem ochrony indywidualnej jest zdrowy rozsądek
Wiktor Werfel, Kierownik Ruchu Zakładu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” odpowiada na pytania dotyczące dozoru ruchu odkrywkowego zakładu górniczego. Omawia m.in. najważniejsze aspekty pracy KRZG, podpowiada, skąd czerpać wiedzę, by spełniać funkcje kierownika ruchu jak najlepiej oraz jak zapewnić bezpieczeństwo załogi zakł...

Tunel w ramach S19 Rzeszów Południe – Babica
GDDKiA rozpoczyna jedną z trudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce – ponad 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. Wykonawcą realizacji jest konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. W ramach inwestycji wybudowany zostanie tunel o długości ok. 2,2 km. Będzie się on składał z dwóch naw, które będą połączone 15 przejściami poprzecznymi oraz dodatkowym przejazdem awaryjnym. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 m średn...

Wpływ dodatków mineralnych w cemencie na stabilność napowietrzenia w betonie nawierzchniowym
Artykuł przedstawia badania wpływu stosowania cementów z dodatkami mineralnymi CEM II/A-V 42,5 R, CEM II/B-S 42,5 N i CEM III/A 42,5 N na dystrybucję porów w mieszance betonowej przeznaczonej na górną warstwę nawierzchni betonowej zaprojektowanej na agresję środowiska XF4. Przeanalizowano zmiany charakterystyki porów w betonie od wykonania do wbudowania. Próbki pobrano bezpośrednio po wykonaniu mieszanki, po godzinie bezruchu i po wysokoenergetycznym mieszaniu po godzinie bezruchu. Określono ...

NORD DRIVESYSTEMS – rozwiązania napędowe dla przenośników ciągłych
NORD DRIVESYSTEMS oferuje wydajne systemy napędowe do transportu materiałów sypkich, które charakteryzują się maksymalną niezawodnością, bezpieczeństwem i solidnością oraz zapewniają płynną pracę nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych. Obróbka materiałów sypkich stawia wielkie wymagania przed przenośnikami taśmowymi i ich technologią napędową. Przenośniki taśmowe są systemami używanymi do ciągłego transportu materiałów masowych i sypkich, na przykład w górnictwie, inżynierii mechan...

Przemysł cementowy – wyzwania na 2022 r.
Według prognozy z kwietnia, wzrost niepewności związany z wojną w Ukrainie i rosnące stopy procentowe będą skutkować ograniczeniem inwestycji w polskiej gospodarce w 2022 r., co przełoży się na spadek produkcji cementu do 19 mln t (-1,6% r/r). Przemysł cementowy w Polsce jest kluczową i strategiczną branżą gospodarki, a polską racją stanu powinno być wspieranie branży cementowej. Branża cementowa zmaga się z licznymi problemami. Aby omówić jej obecną sytuację, Stowarzyszenie Producentów Cemen...

Znakowanie punktowymi elementami odblaskowymi
Punktowe elementy odblaskowe stosuje się jako uzupełnienie znaków poziomych podłużnych i poprzecznych, jak również samodzielnie na krawędzi jezdni na odcinkach dróg, na których dopuszcza się postój pojazdów na jezdni, a uzasadnione jest wskazanie krawędzi jezdni. Punktowe elementy odblaskowe stosuje się w celu ostrzegania, prowadzenia i informowania kierujących o miejscach i odcinkach dróg szczególnie niebezpiecznych.

Projektowanie oświetlenia drogowego
Podczas projektowania oświetlenia na drogach niezwykle istotne jest położenie szczególnego nacisku na względy bezpieczeństwa. Przy rozmieszczaniu słupów oświetleniowych należy przestrzegać właściwych odległości skrajni i przepisów. Zarządcy dróg, miasta lub gminy coraz częściej decydują się na kompleksowe wymiany opraw oświetleniowych, budowę lub przebudowę oświetlenia ulicznego czy drogowego. W ostatnich latach nastąpił znaczny wzrost stosowania oświetlających drogi. Wyjątkowo wydajnych opra...

Analiza technologiczno-ekonomiczna procesu załadunku i transportu w kopalni surowców skalnych
Transport samochodowy jest dominującym rodzajem transportu technologicznego w kopalniach surowców skalnych, a jego opłacalność jest ściśle powiązana z kosztami eksploatacji. Racjonalny dobór systemu transportowego z wykorzystaniem wozideł technologicznych powinien wynikać z dokładnej analizy aspektów techniczno-ekonomicznych – inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych. Ponadto wozidła technologiczne powinny być dobierane z uwzględnieniem wszystkich istotnych parametrów do określonych warunków górn...

Diagnostyka i monitoring mostów kompozytowych
Wstępne wyniki badań nad efektywnością zastosowania systemu DFOS w diagnostyce i monitoringu mostów kompozytowych. Wyniki pochodzą z dwóch projektów badawczych realizowanych obecnie przez Katedrę Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej, współfinansowanych przez NCBiR i PARP. Obiekty mostowe z kompozytów FRP (ang. fibre-reinforced polymers) są budowane na świecie od ponad 35 lat [1]. Powodem dużego zainteresowania środowiska mostowego tym nowym materiałem konstrukcyjnym jest oczywiście jego tr...

Warstwa odcinająca z geotekstyliów w nawierzchniach drogowych
Materiał omawia zagadnienia związane ze stosowaniem geotekstyliów jako warstwy odcinającej w budowie nawierzchni drogowych. Podano wymagania ogólne, jakie stawia się geotekstyliom w omawianym zastosowaniu. Przedstawiono klasyfikacje wykorzystywane w wybranych krajach oraz wymagania stosowane w Polsce. Zwrócono uwagę na czynniki wpływające na prawidłowy wybór właściwości geotekstyliów do wykonania warstwy odcinającej. Użycie geotekstyliów jako warstwy separacyjnej w budowie dróg należy do jedn...
Kalendarium
Relacje

Centralne eRobocze SHOW
W Lubieniu Kujawskim 3-4.06.2022 odbyło się Centralne eRobocze SHOW.</...

I Forum Dróg Publicznych
18-19 maja 2022 roku w Jastrzębiej Górze odbyło się I Forum Dróg Publicznych zorganizowan...

Targi Nowa Infrastruktura 2022 za nami
Targi Budownictwa Infrastrukturalnego Nowa Infrastruktura przyciągnęły przedstawicieli na...