Spotkania Przeróbki Kopalin
23-24 czerwca br. w Grand Hotelu Kielce odbyły się Świętokrzyskie Spotkania Przeróbki Kopalin (dawniej znane jako Świętokrzyskie Spotkania Szefów Przeróbki Mechanicznej Węgla). Wydarzenie zorganizowała firma Progress Eco S.A. – producent sit przemysłowych, przy współpracy z producentem pomp firmą EMM Industry. Partnerami wydarzenia byli: AGH w Krakowie, Instytut Techniki Górniczej KOMAG, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Górnictwa SITG oddział Kielce oraz Inżynieria Mineralna i Polskie Towarzystwo Przeróbki Kopalin.
Po 2-letniej przerwie Organizatorzy powrócili z rozszerzonym zakresem tematycznym, który skupiał się wokół najistotniejszych zagadnień z branży górniczej. Część merytoryczną konferencji rozpoczęła prezentacja Daniela Sawicza, z firmy PROGRESS SCREENS, w której przedstawił strategię pokonywania wyzwań opierającą się na bliskiej współpracy i zaangażowanym partnerstwie. Poinformował jednocześnie o utworzeniu nowej dywizji pod marką PROGRESS TECHNOLOGY, specjalizującej się w technologiach przeróbki kopalin. Uczestników Spotkania oficjalnie powitali sami Organizatorzy dr inż. Piotr Pasiowiec oraz Marcin Filipek. W kolejnych prezentacjach wybrane realizacje PROGRESS SCREENS przedstawiła mgr inż. Klaudia Bańczyk, a szczegóły projektu wprowadzania na nasz rynek pięciopokładowych przesiewaczy typu STACK SIZER przedstawił mgr inż. Bogdan Skruch. Szczegóły oferty EMM Industry przybliżył Tomasz Paradowski.
Dalsza część Konferencji
W drugiej części konferencji wyzwania zakładów przeróbczych PGG w dobie dynamicznych zmian na rynku węgla kamiennego przedstawił mgr inż. Piotr Rak z PGG S.A. Niezwykle aktualny był również referat dr. inż. Piotra Matusiaka, reprezentanta firmy KOMAG, w którym zaprezentował możliwości odzysku koncentratu węglowego z odpadów pogórniczych. Do głosu doszedł także dr hab. Marcin Lutyński, przedstawiciel Politechniki Śląskiej, omawiając możliwości produkcji sorbentu z żużla paleniskowego węgla brunatnego. W trakcie wystąpienia Pani Prof. B. Tory z AGH w Krakowie uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej na temat zasobów i produkcji litu w Europie.
20 lat działalności Polskiego Towarzystwa Przeróbki Kopalin przedstawili wspólnie prof. B. Tora, prof. T. Olkuski, również z AGH. Na zakończenie konferencji rys historyczny SITG zaprezentowała mgr inż. Marzena Bakalarz-Doropowicz. Zapowiedziała również zbliżający się Kongres Górnictwa Skalnego, który odbędzie się 12-14 września 2022 r. w Cedzynie k. Kielc, a którego sponsorem głównym jest PROGRESS SCREENS®.
Każdy z referatów wzbudzał spore zainteresowanie wśród publiczności, dyskusje dotyczące poruszanych podczas wystąpień tematów kontynuowano także po zakończeniu sesji. Referenci w swoich wystąpieniach zgodnie podkreślali istotną rolę organizowania przestrzeni, takiej jak konferencja Świętokrzyskie Spotkania Przeróbki Kopalin, która umożliwia bezpośrednią wymianę doświadczeń branżowych.
Drugi dzień Konferencji
Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja, podczas której uczestnicy mogli wymieniać się swoimi spostrzeżeniami na temat wydarzenia. Drugiego dnia Organizatorzy zapewnili zainteresowanym atrakcję w formie zwiedzania Jaskini Raj i próbowania specjałów w Kuźni Smaków przy Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni.
Dynamiczna sytuacja na rynku górniczym okazała się najlepszym czasem na ponowną organizację konferencji. Treści, z którymi zapoznali się uczestnicy, mogą stać się ogromnym wsparciem i fundamentem ich dalszych działań.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Tajemnice elektromobilności. Jak to działa?
Maszyny elektryczne znalazły zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki: jako prądnice, które przetwarzają energię mechaniczną na elektryczną, przetwornice, głównie transformatory, które zmieniają wartość parametrów energii elektrycznej, i wreszcie jako silniki, które przetwarzają energię elektryczną na energię mechaniczną [1]. Maszynom elektrycznym stawiane są różne wymagania eksploatacyjne i rozmaite zewnętrzne warunki pracy – wskutek czego obserwuje się ciągły wzrost liczby wy...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...
IV Konferencja Drogowo-Kruszywowa
28 lutego ‒ 1 marca 2024 r. w Zakopanem obyła się IV edycja Konferencj...