Seminaria Warsztatowe – Drogi Publiczne. Budowa, remont oraz utrzymanie dróg gminnych i powiatowych
26-27 sierpnia 2021 r. w m. Białobrzegi w powiecie legionowski, odbyło się pierwsze spotkanie II edycji Seminarium Warsztatowego – Drogi Publiczne. Wydarzenie zostało zorganizowane przez redakcje „Magazynu Autostrady”, „Dróg Publicznych” oraz czasopisma „Mosty”.
Seminarium objęło swym zasięgiem województwa: łódzkie, mazowieckie, podlaskie oraz warmińsko- mazurskie. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Marszałek Województwa mazowieckiego, Marszałek Województwa podlaskiego, Marszałek Województwa warmińsko-mazurskiego, Powiat Legionowski, Powiat Lidzbarski, Konwent Dyrektorów Zarządów Dróg Wojewódzkich, Krajowa Rada Zarządców Dróg Powiatowych, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa, Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych oraz Polski Związek Pracodawców Budownictwa.
Referaty
Pierwszy dzień szkolenia rozpoczął się od wykładu wprowadzającego. Pani dyrektor departamentu Nieruchomości i Infrastruktury urzędu Marszałkowskiego Województwa mazowieckiego w Warszawie Katarzyna Wieczorek przedstawiła dobre praktyki współpracy samorządu województwa mazowieckiego z samorządami lokalnymi przy realizacji inwestycji na drogach wojewódzkich Mazowsza.
Po przywitaniu oraz wstępnej prezentacji swój referat: Lider jest tylko jeden przedstawił Marcin Okołotowicz, przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych. Następnie Agnieszka Kędzierska, koordynator, Zespołu ds. Badań i Rozwoju Lotos Asfalt zaprezentowała trwałe technologie asfaltowe do budowy i utrzymania dróg samorządowych. Krystyna Szymaniak oraz Adam Rogoziński z działu sprzedaży Rettenmaier Polska omówili proste i sprawdzone rozwiązania dla dróg lokalnych – SMA 16 JENA. Z kolei Radosław Włodarski, koordynator ds. sprzedaży inwestycyjnej Leca Polska przedstawił prezentację pt.: Modernizacja dróg powiatowych i gminnych – rozwiązywanie problemu osiadania.
Wiktoria Baranowska, specjalista ds. badań i rozwoju Orlen Asfalt, przedstawiła nowoczesne nakładki asfaltowe jako sposób na utrzymania dróg samorządowych. Jako ostatni wystąpił Jan Zieliński,członek zarządu Heller Consult, który przedstawił nowe możliwości skutecznej oceny stanu dróg.
Po zakończonych wykładach uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w rejsie statkiem po jeziorze Zegrzyńskim.
Drugiego dnia wydarzenia jako pierwszy swój referat Bariery zgodne z PN-EN 1317. Projektowanie i błędy przedstawił Jerzy Szerszoń, dyrektor techniczno-handlowy Saferoad RRS Polska. Następnie Agnieszka Kędzierska zaprezentowała „zielone” nawierzchnie asfaltowe na drogach samorządowych. Trzecią prezentację dotyczącą Kompleksowej budowy sieci tras rowerowych i urządzeń UTO w województwie warmińsko-mazurskim omówiła Ewa Wojciechowska, naczelnik Wydziału Dróg Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. Na koniec Jan Zieliński, członek zarządu Heller Consult omówił kompleksowe zarządzanie stanem nawierzchni w mieście powiatowym – studium przypadku.
Podsumowanie
Wszystkim Partnerom dziękujemy za wsparcie w działaniach związanych z organizacją Seminarium Warsztatowych – Drogi Publiczne zarówno w kwestiach meteorytyki, jak i oprawy. Już dzisiaj serdecznie państwa zapraszamy na kolejne edycje seminariów. Szczegóły mogą Państwo znaleźć, wchodząc na stronę wydarzenia: seminaria. drogi-publiczne.pl
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
W artykule omówiono innowacyjne podejście do pomiarów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych, w których wykorzystuje się technologię fotogrametryczną z użyciem dronów. Ta zaawansowana technologia zmienia sposób pracy w branży górniczej, przynosząc liczne korzyści, takie jak eliminacja błędów pomiarowych, skrócenie czasu przeprowadzania pomiarów oraz pełna kontrola nad stanem zakładu. Innowacyjne metody wykorzystania dronów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych rewoluc...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...